کد خبر: ۳۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 05
شرکت داج (Dodge) از نسخه فیس‎‌لیفت شاسی‌بلند دورانگو (Durango) رونمایی کرد.
به گزارش آی تابناک : شرکت داج (Dodge) از نسخه فیس‎‌لیفت شاسی‌بلند دورانگو (Durango) رونمایی کرد. احتمالا می‌دانید که این خودرو در نسخه SRT هلکت (Hellcat) حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن در برابر رقبا داشته و جزو قوی‌ترین و همچنین سریع‌ترین شاسی‌بلندهای موجود روی کره خاکی محسوب می‌شود.

با تغییرات و بروزآوری‌هایی که در فیس‌لیفت داج دورانگو SRT هلکت انجام شده، این مدل مجددا عنوان قدرتمندترین شاسی‌بلند جهان را از آن خود کرده است. موتور 6.2 لیتری V8 و سوپرشارژ معروف شرکت داج، به لطف بازنگری‌ها اینک توانایی تولید 710 اسب بخار قدرت و 874 نیوتن متر گشتاور را دارد.

بد نیست بدانید با این ارقام تحسین‌برانگیز دورانگو SRT هلکت در مقایسه با رقبایی مثل ب‌ام‌و X5 Competition، مرسدس AMG GLE 63 S و پورشه کاین توربو حدود 100 اسب بخار قدرت بیشتری دارد؛ لامبورگینی اوروس هم که از اسم و رسم زیادی در بین شاسی‌بلندها برخوردار است، با 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور از لحاظ خروجی موتور در رده‌ای پایین‌تر از دورانگو SRT هلکت قرار می‌گیرد.

کمپانی داج وظیفه انتقال قدرت در شاسی‌بلند پرقدرتش را به یک گیربکس هشت سرعته خودکار محول کرده است. این گیربکس به طور استاندارد نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

طبق کاتالوگ، داج دورانگو SRT هلکت برای رسیدن به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت نیازمند تنها 3.5 ثانیه زمان است. در صورت فشردن پدال گاز تا انتها این شاسی‌بلند هیجان‌انگیز آمریکایی توانایی رسیدن به نهایت سرعت 180 مایل (290 کیلومتر) در ساعت را دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید، با وجود خروجی بهتر نسبت به رقبا، دورانگو SRT هلکت از نظر نهایت سرعت کمی ضعیف‌تر از آنها است.

داج رکورد یک چهارم مایل دورانگو SRT هلکت را 11.5 ثانیه و ظرفیت کشش بار آن را حدود 4 تن اعلام کرده است

داج دورانگو SRT هلکت مدل 2021 از سیستم تعلیق اسپرت و رینگ‌های 20 اینچی احاطه شده با تایرهای پیرلی اسکورپیون زیرو (Scorpion Zero) سود می‌برد. برای توقف‌سازی این شاسی‌بلند آمریکایی از سیستم ترمز ساخت برمبو استفاده شده؛ کالیپرهای شش پیستونه به همراه دیسک‌های 15.8 اینچی (401 میلی‌متری) در جلو و کالیپرهای 4 پیستونه با دیسک‌های 13.8 اینچی (351 میلی‌متری) در عقب مشخصات اصلی ترمز ساخت برمبو هستند.

از حیث طراحی بیرونی، دورانگو SRT هلکت مدل 2021 با توجه به تغییرات اعمال شده در جلوپنجره، ورودی‌های هوای بومرنگی شکل سپر و اسپلیتر چهره عبوس‌تری پیدا کرده است؛ ضمن اینکه ورودی هوای روی کاپوت، اسپویلر منحصر بفرد انتهایی سقف و دو خروجی اگزوز بسیار بزرگ جذابیت این شاسی‌بلند سریع را دو چندان کرده‌اند.

در داخل کابین دامنه تغییرات گسترده‌تر است، زیرا شاهد بهره‌گیری از داشبوردی جدید که از مدل چلنجر اقتباس شده، هستیم. سیستم اینفوتینمت مجهز به Uconnect 5 و نمایشگر 10.1 اینچی (8.4 اینچی در مدل‌های پایین‌رده‌تر)، کنسول میانی و دسته دنده هم متفاوت و جدید هستند.

قوی‌ترین عضو خانواده دورانگو یعنی همان SRT هلکت به صندلی‌هایی با پوشش چرم ناپا و گرم‌کن و سرد‌کن مجهز است. این نسخه در داخل کابین با رنگ متفاوت دوخت، لوگوی اختصاصی هلکت در قسمت‌های مختلف، فرمان D شکل و همچنین پدا‌ل‌های تعویض دنده از پشت فرمان از دیگر اعضای خانواده متمایز شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها داج دورانگو SRT هلکت مدل 2021 از اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. علاقه‌مندان به این شاسی‌بلند می‌توانند از پاییز امسال نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

بد نیست اشاره کنیم شرکت داج در کنار دورانگو SRT هلکت از چارجر SRT هلکت Redeye و چلنجر SRT سوپر استاک نیز رونمایی کرده است. موتور 6.2 لیتری  V8 و سوپرشارژ کمپانی در سدان چارجر SRT هلکت Redeye 2021 برابر با 797 اسب بخار قدرت و 958 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با این خروجی شگفت‌انگیز داج ادعا می‌کند مدل مذکور قوی‌ترین سدان تولید انبوه دنیا لقب گرفته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 203 مایل (326 کیلومتر) در ساعت را دارد.

شتاب صفر تا 60 مایل چارجر SRT هلکت Redeye 2021 در حدود 3.5 ثانیه اعلام شده است

چلنجر SRT سوپر استاک بسیاری از خصوصیات خود را از SRT Demon به امانت گرفته است. موتور 6.2 لیتری داج در این خودرو به گونه‌ای تنظیم شده که 807 اسب بخار قدرت و 959 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با تکیه بر این موتور قدرتمند و گیربکس 8 سرعته خودکار، چلنجر SRT سوپر استاک در عرض 3.25 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل در ساعت رسانده و قادر است نهایت سرعت 168 مایل (270 کیلومتر) در ساعت را - که به صورت الکترونیکی محدود شده - ثبت کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار