کد خبر: ۳۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 05
متخصصین آلمانی موفق به پیاده سازی نوعی از پرهای مصنوعی در ربات‌های پرنده شده‌اند که به شکل فوق‌العاده‌ای چابکی و انعطاف‌پذیری آن را بالا می‌برد.
به گزارش آی تابناک : متخصصین آلمانی موفق به پیاده سازی نوعی از پرهای مصنوعی در ربات‌های پرنده شده‌اند که به شکل فوق‌العاده‌ای چابکی و انعطاف‌پذیری آن را بالا می‌برد.

طی سال‌های اخیر کمپانی اتوماسیون آلمانی «فستو» ربات‌های متعددی الهام گرفته شده از مخلوقات واقعی طراحی کرده که می‌توانند شنا کنند، بپرند یا حتی پرواز کنند. حالا آنها موفق شده اند پرنده‌های رباتیک خود را وارد مرحله جدیدی از پیشرفت کرده و از نوعی پر مصنوعی تازه برای ارتقای توانایی‌های آن استفاده کنند.

۹ سال پیش فستو مرغ دریایی رباتیکی را معرفی کرد که بال داشت و می‌توانست مشابه با یک پرنده واقعی بال بزند. در واقع این ربات بدون نیاز به پره‌های مشابه با هلیکوپتر یا فشار موتور هواپیما، و صرفا متکی بر حرکت بال‌های خود پرواز می‌کرد. اما سیستم آن به گونه‌ای بود که مانورپذیری و چابکی محدودی داشت.

اما جدیدترین نسخه از این پرنده رباتیک که «بایونیک سوییفت» نام دارد، ماجرا را به طور کامل تغییر داده. این ربات به مراتب نسبت به نسخه قبلی کوچکتر است و تنها ۴۲ گرم وزن دارد و در عین حال حاوی یک باتری است که می‌تواند پرواز به مدت هفت دقیقه را تضمین کند. یک موتور برای نیرو بخشیدن به بال‌های مصنوعی ربات در نظر گرفته شده، و دو موتور دیگر هم پرهای مصنوعی آن را حالت می‌بخشند تا حرکاتی مشابه با واقعیت از خود نشان دهند.

کاملا شبیه به یک پرنده واقعی، وقتی بال‌های ربات به سمت پایین حرکت می‌کنند، پرهای جای‌گذاری شده سطح اصطکاکی با هوا ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند تا جسم برای مدت بیشتری انرژی جهت معلق بودن داشته باشد. وقتی هم که بال‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنند، پرهای مصنوعی هوا را جابجا کرده و به این ترتیب انرژی بیشتری برای پرواز تولید می‌کند؛ اتفاقی که به بهبود عمر باتری هم کمک شایسته‌ای کرده است.

فستو تاکنون موفق شده پرنده‌ای غیرواقعی بسازد که می‌تواند کاملا مشابه با یک پرنده واقعی روی سطح کره زمین پرواز کند، بدون اینکه از مسیرش منحرف شود. چرا که آنها GPS هم برای این ربات در نظر گرفته‌اند و به همین ترتیب پرنده دقیقا می‌داند در هر لحظه کجاست. اما با توجه به عمر باتری هفت دقیقه‌ای، فعلا نمی‌توان از آن به صورت گسترده‌تر استفاده کرد، ولی شاید در آینده همه چیز تغییر کند.




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار