کد خبر: ۳۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 02
یکی از قابلیت‌های جذاب پردازنده اسنپدراگون 865، ارائه رزولوشن جدید برای ضبط ویدیوهای صحنه آهسته بود. اما متاسفانه تا به اینجای کار هیچ کدام از شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند دست به استفاده از ویژگی ضبط ویدیو صحنه آهسته 4K نزده‌اند.
به گزارش آی تابناک : یکی از قابلیت‌های جذاب پردازنده اسنپدراگون 865، ارائه رزولوشن جدید برای ضبط ویدیوهای صحنه آهسته بود. اما متاسفانه تا به اینجای کار هیچ کدام از شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند دست به استفاده از ویژگی ضبط ویدیو صحنه آهسته 4K نزده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا شایعاتی درباره استفاده این قابلیت در آیفون 12 دیده شود. رزولوشن ویدیو صحنه آهسته آیفون 12 به احتمال زیاد عملکرد فوق العاده‌ای از خود در مقایسه با دستگاه‌های اندرویدی کنونی به‌جای خواهد گذاشت.

یکی از مشکلاتی که دستگاه‌های اندرویدی تا همین چند سال پیش و حتی هم اکنون نیز دارند، نبود قابلیت پردازش لحظه‌ای برای ضبط ویدیو می‌باشد. همین موضوع باعث شده است تا آیفون‌های اپل همیشه از نظر ضبط ویدیو و ویدیوگرافی از تمامی دستگاه‌های اندرویدی یک سر و گردن بالاتر باشند.

این موضوع می‌توانست امسال با استفاده گلکسی اس 20، وان پلاس 8 پرو و مابقی شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه که از پردازنده اسنپدراگون استفاده می‌کنند تغییر کند اما متاسفانه هیچ کدام به این مورد دقت خاصی نداشتند. به عنوان مثال تمام تمرکز سامسونگ بر روی ارائه دستگاه‌های خود با قابلیت ضبط ویدیو 8K بود. همین موضوع باعث شد تا ترکیب دوربین گلکسی اس 20 و زوم اپتیکال آن بهم بخورد. همچنین درحال حاضر ضبط ویدیو 8K در حالت استاندارد خود نیست و حالت ژله‌ای ویدیو هنوز وجود دارد.

آیفون 11 پرو مکس

رزولوشن ویدیو صحنه آهسته آیفون 12 همانند اسنپدراگون 865!

یکی از قابلیت‌هایی که در ابتدای مطلب درباره پردازنده اسنپدراگون 865 زده شد، قدرت این پردازنده برای ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با رزولوشن 4K و با سرعت 120 فریم بر ثانیه بود. همچنین محدودیت ضبط ویدیو‌های 960 فریم با این پردازنده بسیار کمتر شده است. اما هیچ کمپانی تا به الان از این دو قابلیت استفاده نکرده است و تنها شاهد قرار دادن این پردازنده برای عملکردهای پردازشی سریع‌تر بودیم.

درحال حاضر آیفون 11 و آیفون 11 پرو مکس قادر به ضبط ویدیو 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه هستند اما طبق ادعای یکی از یوتیوبر‌های معروف در زمینه محصولات اپل، EveryThingApplePro رزولوشن ویدیو صحنه آهسته آیفون 12 از 1080 به رزولوشن 4K ارتقا پیدا خواهد کرد اما سرعت ضبط این ویدیوها همانند اسنپدراگون 865، 120 فریم خواهد بود.

این اعداد و ارقام درحال ثابت کردن این موضوع هستند که بلاخره تلفن‌های همراه قادر هستند تا با دوربین‌های DSLR رقابت سنگین داشته باشند. همچنین از آنجایی که ضبط ویدیو بلاخره از رزولوشن 1080 به صورت کامل بر روی 4K درحال جابجایی است احتمال اینکه به زودی شاهد بهبود‌های زیاد در زمینه عکاسی و ضبط ویدیو در دنیای تلفن همراه باشیم زیاد است. برای اطلاع در خصوص اینکه چرا فریم ریت بالاتر برای ضبط ویدیو مهم است باید بگوییم که هرچه قدر فریم ریت یک ویدیو بالاتر باشد، جزئیات ثبت شده در آن نیز بیشتر و بهتر خواهد بود. برای درک این موضوع همین الان نیز می‌توانید یک ویدیو 30 فریم با تلفن همراه خود و سپس یک ویدیو 60 فریم در همان رزولوشن ثبت نمایید و تفاوت را مقایسه کنید.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار