تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 21
چهار ائتلاف با حضور شرکت‌های بزرگی همچون فیسبوک، مایکروسافت، گوگل و آمازون و سایر شرکت‌های مهم فناوری دنیا در نامه ای خطاب به Richard Burr و Dianne Feinstein به نگرانی‌های خود درباره تصویب یک لایحه جدید در ایالات متحده پرداخته‌اند که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را مجبور خواهد کرد در صورت درخواست نهادهای قانونی، داده‌های گوشی‌های کاربران خود را رمزگشایی کنند.
این نامه یک به تازگی منتشر شده است، در خطاب به دو حامی اصلی این لایحه پیشنهادی که دو سناتور به نام‌های ریچارد بر و داین فاینستاین نوشته شده و توسط چهار گروه صنعتی شامل Reform Government Surveillance، Computer and Communications Industry Association، Internet Infrastructure Coalition و Entertainment Software Association امضا شده است. علاوه بر اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون این ائتلاف‌ها شامل شرکت های دیگری همچون فیسبوک، نتفلیکس، eBay و دراپ باکس نیز می‌شوند.

در بخش‌هایی از این نامه آمده است:

هر نوع درخواست رمزگشایی اجباری منجر به پیدایش عواقب ناخواسته‌ای خواهد شد. اثرات چنین درخواستی شرکت‌ها را مجبور خواهد کرد که درخواست‌های دولتی را نسبت به سایر ملاحظات برای مثال امنیت دیجیتال در اولویت قرار دهند. پیروی از الزامات این لایحه تمامی سرویس‌ها و محصولات را نسبت به سو استفاده‌های احتمالی آسیب پذیر خواهد کرد.

پیش نویس رسمی این لایحه هفته پیش و پس از درگیری‌های اپل و اف بی آی بر سر آنلاک کردن آیفون یکی از مهاجمان حادثه تروریستی سن برناردینو منتشر شد. بسیاری از گروه‌های آزادی مدنی همچون ACLU و Electronic Frontier Foundation و سناتور Ron Wyden با این لایحه به شدت مخالفت کرده‌اند.

 اما حامیان این لایحه به دنبال برطرف کردن نگرانی های مربوط به حریم خصوصی و امنیت هستنند و بر این باورند که تصویب این لایحه برای اجرای قانون حیاتی است. داین فاینستاین معتقد است که هیچ نهاد یا شخصی بالاتر از قانون نیست. به گفته وی، این لایحه پیشنهادی اشخاص یا شرکت های بزرگ را مجبور می‌کند تا در صورت تصویب یک دستور توسط دادگاه قانونی برای ارایه کمک‌های فنی یا داده های رمزنگاری شده، نهایت همکاری را داشته باشند.

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار