تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 20
حدود دو ماه پیش هواوی و لایکا اعلام کردند که قصد دارند با یکدیگر همکاری داشته باشند و قرار بود این همکاری به تولید یک اسمارت فون مجهز به دوربین لایکا منجر شود. هواوی بعدها تولید اسمارت فون هواوی P9 را تایید کرد و پس از رونمایی از این گوشی، مشخص شد که یک دوربین با برند لایکا در قاب پشتی جا خوش کرده اما ظاهراً این برند باعث فریب کاربران شده است.

مشاهده برند لایکا در قاب پشتی باعث شده بود بسیاری از کاربران به این فکر بیافتند که دوربین این گوشی توسط شرکت لایکا ساخته شده است اما پس از مدتی مشخص شد که نام لایکا در قاب پشتی هواوی P9 تنها یک برند است. همچنین به تازگی کشف و پس از آن توسط هواوی تایید شده که ماژول دوربین هواوی P9 تنها توسط شرکت لایکا تایید شده است و این شرکت آلمانی تولید کننده دوربین، هیچ دخالتی در توسعه و ساخت دوربین این گوشی نداشته است.


علاوه بر این به نظر می رسد که یک شرکت چینی به نام Sunny Optical Technology در پشت این ماجراست. البته نمی توان گفت که شرکت لایکا در ساخت این دوربین بی تاثیر بوده است چرا که وب سایت هواوی اعلام کرده الگوریتم کیفیت تصویر یا "Picture Quality Algorithm” را با مهندسی مشترک لایکا تولید کرده است و این یعنی لایکا در ساخت دوربین هواوی P9 مشارکت داشته است هرچند که این مشارکت بسیار جزیی بوده باشد.

 

P9


در مجموع به این نتیجه می رسیم که ماژول های دوربین آخرین پرچمدار هوای توسط لایکا طراحی نشده است و بنابراین نمی توانیم انتظار کیفیتی در حد دوربین های واقعی لایکا را از دوربین P9 داشته باشیم. اما با توجه به تست های انجام شده از عملکرد این گوشی، مشخص شده که کیفیت تصویر دوربین ها در حد قابل قبول بوده و ساخته نشدن ماژول دوربین توسط لایکا، برای هواوی P9 یک باخت به حساب نمی آید.

 

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار