تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 24
قیمت بالای انواع لپ تاپ باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی به خرید این کالای دیجیتالی نداشته باشند و در بیشتر مواقع به تعمیر یا ارتقای همان نوت بوک های قدیمی خود بپردازند.
طی سال های اخیر با توجه به گرانی نوت بوک و کاهش توان خرید کاربران، تقاضا برای قطعات کامپیوتری برای تعمیر و یا ارتقا سیستم های شخصی تا حدودی افزایش یافته است
استمرار کسادی بازار لپ‌تاپ در تهران.

البته گروهی از کارشناسان این موضوع را تکذیب و اعلام می کنند که پی سی مخاطبان خاص خود را دارد و این موضوع که بازار قطعات کامپیوتری نظیر رم، کارت گرافیک و کارت صدا همچنان مخاطب دارد، نشان دهنده این موضوع است که کاربران نوت بوک توان خرید نمونه های جدید را ندارند و به ناچار تن به تعمیر یا ارتقای همان نوت بوک های قدیمی می دهند.

یکی از فعالان بازار قطعات کامپیوتری در این زمینه گفت: بیشترین مخاطبان بازار قطعات کامپیوتری را افرادی تشکیل می دهند که قصد ارتقای سیستم های کامپیوتری رومیزی و نوت بوک را دارندو بیشترین قطعه مورد تقاضا هم رم است.

یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که مخاطبان بازار قطعه همچنان خاص هستند، گفت: با این حال افرادی که قصد تعمیر یا ارتقای سیستم های خود را دارند به بازار مراجعه می کنند.

استمرار کسادی بازار لپ‌تاپ در تهران

گزارش های گمرک هم حاکی از این است که در یک سال گذشته در حدود 627 هزار و 394 کیلوگرم انواع بورد شامل مادربورد، کارت گرافیک، کارت صدا و رم از مبادی رسمی وارد کشور شده است.

بر اساس این گزارش در سال های قبل میزان واردات این قطعات بیشتر بوده است، اما این حجم واردات در مقایسه با کالاهایی نظیر نوت بوک و تبلت نشان دهند وضعیت بهتر بازار قطعات کامپیوتری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار