کد خبر: ۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 18
زمانی بود که Flash باعث شد دنیای وب به مکانی جذاب‌تر بدل شود. این فناوری در آن زمان کمک کرد محتوای ویدیویی وبازی‌ها به سهولت در اختیار کاربران اینترنت قرار بگیرد. این فناوری به قدری جذاب بود که کاربران اندرویدی هم خواستار آن بودند که روی اکوسیستم اندروید به آن دسترسی داشته باشند. با این حال، این فناوری معایب زیادی هم به همراه داشت.
به گزارش آی تابناک : زمانی بود که Flash باعث شد دنیای وب به مکانی جذاب‌تر بدل شود. این فناوری در آن زمان کمک کرد محتوای ویدیویی وبازی‌ها به سهولت در اختیار کاربران اینترنت قرار بگیرد. این فناوری به قدری جذاب بود که کاربران اندرویدی هم خواستار آن بودند که روی اکوسیستم اندروید به آن دسترسی داشته باشند. با این حال، این فناوری معایب زیادی هم به همراه داشت.

فلش با وجود این که در دوره‌ای یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دنیای وب به شمار می‌آمد، اما از لحاظ امنیتی همیشه یک کابوس بوده است. از طرف دیگر، مصرف انرژی و حافظه اجرایی این فناوری هم بالا بود و بازدهی چندانی نداشت. به همین دلیل، در نسخه‌های بعدی فناوری وب، سعی شد استفاده از آن کمتر و کمتر شود.

شرکت ادوبی در سال 2017 تصمیم گرفت پشتیبانی از فلش را کاهش دهد و حالا پس از سه سال، آن‌ها می‌خواهند در پایان ماه دسامبر میلادی، به زندگی این پلاگین خاتمه دهند.

flash-being-discontinued.jpg

با کوچ به نسخه‌ وب به HTML5 استفاده از فناوری فلش به صورت آنلاین بسیار کمتر شده بود؛ با این حال، داستان ایرادات امنیتی این فناوری همچنان ادامه داشت. در پایان سال 2020، ادوبی دیگر از این فناوری پشتیبانی نخواهد کرد و از کاربرانش می‌خواهد نسبت به حذف آن از سیستم‌های خود اقدام کنند.

پایان پشتیبانی ادوبی از فلش به این معنا است که امکان دانلود آن از سایت ادوبی دیگر در دسترس نخواهد بود و همچنین وصله‌های امنیتی برای رفع ایرادات آن عرضه نخواهد شد.

با این که بیشتر فضای وب از فناوری‌های جدیدتری نسبت به فلش استفاده می‌کند، اما همچنان این احتمال وجود دارد که برای اجرای یک ویجت یا پخش یک ویدیو به فلش نیاز پیدا کنید. تا پایان سال 2020 می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید؛ اما در سال 2021، دیگر شاهد این امکان نخواهیم بود. پس از پایان سال 2020، شرکت ادوبی تمام محتوای فلش در دنیای وب را بلاک خواهد کرد.

خوشبختانه به دلیل کاهش استفاده از این فناوری، احتمالاً اکثر کاربران وب حتی متوجه این تغییر نخواهند شد. توقف فعالیت این پلاگین، اقدامی است برای بهبود فضای وب. با این حال، ما همیشه بابت دوران طلایی Adobe Flash از این فناوری سپاسگزار خواهیم بود.






منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار