تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 20
شرکت اپل موافقت کرده که جریمه ای به مبلغ 25 میلیون دلار را به موسسه پلی تکنیک رنسلر پرداخت کند. این جریمه به این دلیل علیه اپل وضع شده که این شرکت در توسعه دستیار صوتی خود با نام Siri برخی قوانین را دور زده است.
شرکت اپل موافقت کرده که جریمه ای به مبلغ 25 میلیون دلار را به موسسه پلی تکنیک رنسلر پرداخت کند. این جریمه به این دلیل علیه اپل وضع شده که این شرکت در توسعه دستیار صوتی خود با نام Siri برخی قوانین را دور زده است. این دستیار صوتی از پاییز سال 2011 و همزمان با رونمایی از آیفون 4s در اختیار کاربران این شرکت قرار گرفت. اپل در این پرونده متهم شده که موسسه پلی تکنیک رنسلر برای اولین بار اپلیکیشن Siri را توسعه داده و آن را به طور انحصاری در شرکتی به نام داینامیک ادونسز در شهر دالاس ایالت تگزاس ثبت کرده است.

اپل به موجب این حکم دادگاه موظف شده مبلغ پنج میلیون دلار جریمه را به شرکت مادر داینامیک ادونسز، یعنی شرکت ماراتن پتنت گروپ بپردازد. در بخش دیگری از این جریمه، اپل باید مبلغ 19.9 میلیون دلار دیگر را نیز به این شرکت بپردازد. در نهایت، موسسه پلی تکنیک رنسلر نیمی از کل جریمه پرداختی اپل را دریافت خواهد کرد.


البته اپل نیز پس از پرداخت این جریمه قادر خواهد بود تا حق ثبت اپلیکیشن Siri را به نام خود ثبت کند. این حق ثبت به اپل کمک می کند تا با خیال راحت به توسعه Siri بپردازد و دیگر نگران مسائل و پیگرد قانونی نباشد.


این شرکت ها تلاش می کنند پیش از برگزاری جلسه دادگاه با یکدیگر به توافق برسند. قرار است جلسه بعدی دادگاه در دادگاه ایالتی منطقه شمالی نیویورک برگزار شود. البته جالب است بدانید که موسسه پلی تکنیک رنسلر به این مبلغ جریمه راضی نیست و تلاش می کند مبلغ را هرچه بیشتر بالا ببرد.


حق ثبت اپلیکیشن Siri ( با شماره اختراع 7177798 B2 و با عنوان رابط کاربری زبان طبیعی با استفاده از دیکشنری محدود نتایج) در سال 2007 به نام 7177798 B2 موسسه پلی تکنیک رنسلر ثبت شده است.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار