کد خبر: ۳۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 16
سال 2018 با علنی شدن نقص‌های سخت افزاری Spectre و Meltdown، دوران تازه‌ای برای اینتل شروع شد و بی وقفه نقص‌های بیشتری در پردازنده‌های این کمپانی شناسایی و گزارش می شود. یکی از آخرین آنها CrossTalk بود که ارائه دهندگان سرویس‌های کلاد را تهدید می‌کرد. حالا یک باگ دیگر علنی شده است که این بار باعث کرش کردن پردازنده‌های نسل دهمی Ice Lake می‌شود.
به گزارش آی تابناک : سال 2018 با علنی شدن نقص‌های سخت افزاری Spectre و Meltdown، دوران تازه‌ای برای اینتل شروع شد و بی وقفه نقص‌های بیشتری در پردازنده‌های این کمپانی شناسایی و گزارش می شود. یکی از آخرین آنها CrossTalk بود که ارائه دهندگان سرویس‌های کلاد را تهدید می‌کرد. حالا یک باگ دیگر علنی شده است که این بار باعث کرش کردن پردازنده‌های نسل دهمی Ice Lake می‌شود.

اخیراً مشخص شده محیط توسعه JetBrains IntelliJ که مخصوص زبان برنامه نویسی جاوا است، باعث راه اندازی مجدد ناخواسته لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل دهمی اینتل می‌شود که در محصولاتی چون MacBook Air 2020 و مدل‌های جدید Surface Pro مایکروسافت یافت می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، محیط توسعه نرم افزار یکپارچه IntelliJ پردازنده‌های نسل دهمی Ice Lake اینتل را دچار کرش کردن و بعدتر راه اندازی مجدد ناخواسته می‌کند. جالب اینکه به نظر می‌رسد این مشکل ارتباطی با سیستم عامل کاربر نداشته باشد و در محیط ماشین مجازی، مکینتاش و ویندوز گزارش شده است.

حتی اگر اشکالی در محیط توسعه IntelliJ وجود داشته باشد، نباید پردازنده کرش کند. در غیر این صورت بدافزارها هم قادر به سوء استفاده از این باگ خواهند بود.

برخی منابع مدعی شده‌اند کرش کردن پردازنده‌های نسل دهمی Ice Lake اینتل یک باگ مرتبط با خود پردازنده بوده و مختص به پردازنده‌های اینتل است. حتی آپدیت میکروکُد اخیر اینتل هم نتوانسته این مشکل را برطرف کند.

ظاهراً IntelliJ دارای توالی خاصی از دستورالعمل‌ها است که منجر به کرش کردن پردازنده‌های Ice Lake می‌شود. کرش کردن سیستم عامل تنها نگرانی موجود نیست و حالا احتمال اکسپلویت شدن و تهدید امنیتی مطرح است.

حالا باید منتظر ماند و دید این باگ در پردازنده‌های سرور Ice Lake هم وجود دارد یا نه. در صورتی که مشکل کرش کردن در پردازنده های سرور Ice Lake وجود داشته باشد، ممکن است عرضه و فروش آنها را با چالش جدی مواجه کند. 

البته ممکن است اینتل با توسعه آپدیت میکروکُد ویژه بتواند آن را به نوعی حل کند. بهتر است امیدوار باشیم دوباره افت کارایی در کار نباشد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار