تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016 April 22
پیامک‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه شرکت‌های تبلیغاتی قرار گرفته است. دلیل این استقبال، اول از همه ارزان و به صرفه بودن آن است و اینکه ارسال این پیامک‌ها تقریبا هیچ هزینه ای برای این شرکت‌ها ندارد. از طرف دیگر درآمد نسبتا زیاد این نوع تبلیغات دلیل دیگر گسترش آن است. شاید کسی فکر نکند که درآمد این نوع تبلیغات، فقط در یک روز میلیاردی باشد.

تا چندی پیش وقتی تعداد ناراضیان از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و ناخواسته اپراتورهای تلفن همراه بیشتر شد، مدیران اپراتورها برای این نارضایتی‌ها راه حلی در نظر گرفته و اعلام کردند که افرادی که به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی تمایل ندارند می‌توانند این مسئله را با ارسال پیام به شماره کد مربوط به هر اپراتور اعلام کنند.
خداحافظی کاربران موبایلی با پیامک‌های تبلیغاتی

اما در سال جدید سامانه ای اعلام شده که کاربران می توانند از طریق سامانه ۸۰۰ و یا شماره گیری *۸۰۰# از دریافت پیامک های تبلیغاتی نجات یابند.

از سویی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روش جدید حذف پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته برای مشترکان موبایل و جزئیات دسته بندی و تفکیک پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده را تشریح کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به تازگی سرویس یکپارچه ای را برای حذف پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی راه اندازی کرده است تا مشترکان ۳ اپراتور موبایل بتوانند به یک شیوه، دریافت پیامکهایی را که آسایش آنها را برهم زده است حذف و یا لغو کنند.

در این شیوه، فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی برای کاربران تمامی اپراتورهای تلفن همراه، از طریق سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری کددستوری #۸۰۰* ممکن شده است و کاربران می توانند از این روش، نسبت به انواع پیامکهای ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و یا در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، آنها را لغو کنند.

امکان حذف دلخواه پیامک‌های ارزش افزوده

خداحافظی کاربران موبایلی با پیامک‌های تبلیغاتی

بحران محتوایی در زمینه پیامک‌های تبلیغاتی باعث شد که در کنار موج رو به افزایش مشترکان ناراضی، وزارت ارتباطات نیز دست به کار شده و بارها در این مورد اعلام موضع کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیامکهای ارسالی بانکها در خصوص اطلاعات حساب بانکی و اطلاع از تراکنش بانکی مشترکان موبایل، مشمول طرح قطع پیامکهای تبلیغاتی نشده و قطع نمی‌شود.

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، در مورد روش جدید قطع پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده برای مشترکان موبایل توضیح داد.

وی گفت: فعال سازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی تمامی اپراتورهای موبایل از این پس از طریق سامانه ۸۰۰ و یا شماره گیری *۸۰۰# ممکن شده است و براساس آن اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند در صورت درخواست کاربر، ارسال تمامی پیامکهای تبلیغاتی برای وی، قطع شود.

واعظی ادامه داد: اما در مورد پیامکهای ارزش افزوده با توجه به دسته بندی صورت گرفته، این امکان برای مشترک دیده شده که بتواند پیامک ارزش افزوده را به دلخواه حذف و یا لغو کند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: پیامک ارزش افزوده به پیامک هایی گفته می شود که به ازای دریافت هر پیامک، از مشترک، هزینه کسر شود. برای مثال این پیامکها شامل پیامکهای بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می شود. برای پیامکهای ارزش افزوده گزینه ای در این سرویس در اختیار مشترک قرار داده می شود که چه سرویس هایی را فعال دارد و تصمیم بگیرد که آیا پیامک آن را خذف کند و یا خیر.

واعظی تاکید کرد: پیامکهای ارسالی بانکها در خصوص اطلاعات حساب بانکی و اطلاع از تراکنش بانکی مشترکان، مشمول این طرح نشده و قطع نمی شود.

خداحافظی کاربران موبایلی با پیامک‌های تبلیغاتی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار