کد خبر: ۳۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 15
سامسونگ و هوآوی امسال دست تمام تولید کنندگان تلفن همراه را در زمینه دوربین به طور کامل بستند. از دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 الترا در کنار ترکیب و چینش مگاپیکسل‌های دیگر آن تا هوآوی P40 Pro Plus و زوم 10X این دستگاه همه و همه مقایسه دوربین P40 Pro Plus و S20 Ultra را جذاب‌تر از تمام مقایسه‌های سال 2020 تا به اینجای کار کرده است.
به گزارش آی تابناک : سامسونگ و هوآوی امسال دست تمام تولید کنندگان تلفن همراه را در زمینه دوربین به طور کامل بستند. از دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 الترا در کنار ترکیب و چینش مگاپیکسل‌های دیگر آن تا هوآوی P40 Pro Plus و زوم 10X این دستگاه همه و همه مقایسه دوربین P40 Pro Plus و S20 Ultra را جذاب‌تر از تمام مقایسه‌های سال 2020 تا به اینجای کار کرده است.

هرسال شاهد پیشرفت تکنولوژی با سرعت بالا هستیم. سال گذشته بود که هوآوی P30 با زوم 5X وارد بازار شد و تنها در عرض یکسال شاهد عرضه نسل جدید خانواده P با دوربین 10X زوم هستیم. سامسونگ نیز البته در این برنامه عقب نمانده است و گلکسی اس 20 الترا امسال برخلاف تمام دستگاه‌های سامسونگ که زوم 2X داشتند، اینبار زومی 4X را تجربه کرده است. مقایسه دوربین P40 Pro Plus و S20 Ultra از همان زمان رونمایی هوآوی از این محصول شروع شد اما با توجه به اینکه نسخه پرو پلاس این سری کمی دیرتر از مابقی این سری به بازار عرضه شده است تست دوربین هر دو دستگاه به تازگی اتفاق افتاده است.

هوآوی پی 40 پرو پلاس

هوآوی P40 Pro Plus

قانون بازی هوآوی امسال به طور کامل تغییر کرده است و از اشتباه سال پیش سری P30 درس بزرگی گرفته است. یکی از اشتباهات هوآوی در زمان رونمایی از P30 Pro، تمرکز بر روی زوم اپتیکال این دستگاه بود و همین اشتباه باعث شد تا P30 Pro تا زوم 4.9X زومی دیجیتالی انجام دهد و سپس بعد از آن بین دوربین تل فوتو و اصلی جابجایی انجام دهد. به همین دلیل هوآوی پی 40 پرو پلاس امسال دارای دو دوربین برای زوم است که هر کدام از مشخصات مختلفی برخوردار هستند. یکی از دوربین‌های تل فوتو این دستگاه سنسوری 8 مگاپیکسلی با لنز 80 میلی متر دارد که زوم 3X را برای دستگاه به فراهم می‌آورد. این دوربین با دریچه دیافراگم F2.4 نیز همراه شده است تا تصاویری با نور مناسب به ثبت برسد.

دوربین بعدی زوم این دستگاه همان دوربین هیجان انگیزی است که علاقه مندان به زوم به آن واکنش زیادی نشان داده‌اند. هوآوی برای اولین بار از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 4.4 و لنز 240 میلی متر استفاده کرده است. همین موضوع باعث شده است تا این دوربین قادر به ارائه زوم 10X به صورت اپتیکال باشد. این مقدار زوم آن هم به صورت اپتیکال برای اولین بار است که بر روی یک تلفن همراه اتفاق افتاده است.

هوآوی برای دوربین الترا واید نیز تغییرات زیادی انجام داده است. اینبار همانند دوربین اصلی شاهد استفاده از سنسور RYYB در این دوربین هستیم که طبق گزارشات تا 40 درصد نور بیشتری را نسبت به سنسور RGB دریافت می‌کند. مورد بعدی که در این دوربین قابل اشاره است استفاده هوآوی از لنز 18 میلی متر است. متاسفانه این عدد و استفاده از لنز 18 میلی متری باعث شده است تا این دستگاه برخلاف گلکسی اس 20 الترا نتواند سوژه‌های زیادی را در یک فریم قرار دهد.

تمام دوربین‌های P40 Pro Plus گفته شد اما حال وقت به دوربین اصلی دستگاه رسیده است. دوربین اصلی این دستگاه یک سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع RYYB است که با تکنولوژی فوکوس Omnidirectional سونی همراه شده است. این سنسور ابعاد 1.7/1 اینچی دارد که نسبت به تمام دستگاه‌های کنونی، بزرگترین سنسور موجود را به نام خود ثبت کرده است. حال باید دید که سنسور 108 مگاپیکسلی گلکسی اس 20 الترا و دوربین تل فوتو 48 مگاپیکسلی این دستگاه قادر هستند تا جزئیات بیشتری را نسبت به دوربین 50 مگاپیکسلی و تل فوتو 8 مگاپیکسلی اما با زوم 10X هوآوی ارائه دهند؟

مقایسه دوربین P40 Pro Plus و S20 Ultra

موردی که کاربران زیادی به آن اشاره داشتند، تفاوت رنگی بین تصاویر ثبت شده با دستگاه‌های کنونی هوآوی و دیگر تلفن‌های همراه است. یکی از اصلی‌ترین دلایل، حضور سنسور RYYB به جای RGB در این دستگاه‌ها است. همچنین پردازش تصویر هوآوی طی چند وقت اخیر به طور کامل تغییر کرده است و این کمپانی سعی دارد به جای اضافه کردن رنگ به تصاویر، جزئیات را به تصاویر اضافه کند.

سنسور بزرگ P40 Pro Plus در زمینه عکاسی در شب نیز کمک زیادی به آن کرده است. همچنین حضور قابلیت Night یا همان Night Mode نیز یکی از برگ برنده‌های هوآوی در سناریو‌های شب بوده است. اما این مورد همیشه کاربردی نخواهد بود. با توجه به استفاده هوآوی از دریچه دیافراگم F4.4 برای دوربین تل فوتو با زوم 10X، تصاویر گرفته شده با این دوربین در سناریو شب کیفیت مناسبی خواهند داشت اما در مقایسه با گلکسی اس 20 الترا، برنده گلکسی اس 20 الترا خواهد بود.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار