کد خبر: ۳۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 14
با گسترش اینترنت و استفاده از بستر ارتباط مجازی این روزها محتوای دیجیتال نقش اول را در انتقال اطلاعات و مفاهیم به مخاطبان دارد. در همین زمینه وزیر ارتباطات معتقد است با اقدامات انجام شده طی یک ماه آینده اتفاقات بزرگی در این حوزه از خدمات دیجیتال کشور به وقوع خواهد پیوست.
به گزارش آی تابناک : محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اتصال ۱۳۰۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات که صبح روز گذشته به صورت ویدیو کنفرانس با استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی انجام شد اعلام کرد که دولت در برنامه ششم توسعه مکلف به اتصال ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات شده است. آذری جهرمی تصریح کرد:

تحقق این هدف در سال نخست برنامه ششم حدود ۳۰ درصد بود و امروز با تلاش‌های صورت گرفته به ۹۰ درصد رسیده است. تا پایان سال جاری بالاتر از اهداف بالای ششم خواهیم رفت و صددرصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه این پروژه امروز با سرمایه گذاری ۳۰۶ میلیارد تومان اجرایی شده است که بخش زیادی از منابع آن توسط دولت و بخشی از آن توسط یکی از اپراتورها انجام شده است.

جهرمی با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطات روستایی به این نکته نیز اشاره کرد که برقراری عدالت ارتباطی از مصادیق عدالت اجتماعی است و با اجرای این پروژه در روستاهای چهار استان، دانش آموزان می‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند، کاربران از آموزش مجازی بهره ببرند و امکان استفاده از خدمات بانکی به صورت آنلاین فراهم شده است. تحقق شبکه ملی اطلاعات گام مهمی در خودکفایی کشور با وجود تحریم هاست و ما با توسعه این شبکه تحول دیجیتال را رقم خواهیم زد.

وی گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت اشتغال در کشور ایجاد می‌شود، زندگی مردم راحت تر شده و فساد اقتصادی حل خواهد شد.

آذری جهرمی همچنین بر لزوم فراهم کردن بستری برای توزیع محتوای کاربر محور تاکید کرد و گفت:

توقع داریم با همکاری اپراتورهای موبایل ظرف یک ماه آینده انقلابی در فضای تولید محتوا در کشور ایجاد شود. در دوران کرونا شاهد رشد ۱۵۰ درصدی ترافیک اینترنت بودیم و مصرف اینترنت دو و نیم برابر شد.

 

به هر حال امیدواریم خواسته‌های کاربران و وعده‌های آقای وزیر بیشتر در لایه‌های مختلف ارتباطات نمود پیدا کرده و ملموس‌تر شود تا کاربران بتوانند به صورت واقعی از خدمات آن استفاده نمایند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار