کد خبر: ۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 14
همکاری سازندگان مادربرد با «اینتل» منجر به اضافه شدن یک ویژگی سخت افزاری بزرگ به پردازنده‌های این کمپانی شده است. دیگر می‌تواند پردازنده‌های ضریب بسته (non-K) را در نسل دهم تغییر داده و عملکرد آنها را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. در این مطلب به سراغ آموزش ساده و آسان افزایش قدرت CPUهای اینتل، در مدل‌های فاقد ویژگی اورکلاک خواهیم رفت.
به گزارش آی تابناک : همکاری سازندگان مادربرد با «اینتل» منجر به اضافه شدن یک ویژگی سخت افزاری بزرگ به پردازنده‌های این کمپانی شده است. دیگر می‌تواند پردازنده‌های ضریب بسته (non-K) را در نسل دهم تغییر داده و عملکرد آنها را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. در این مطلب به سراغ آموزش ساده و آسان افزایش قدرت CPUهای اینتل، در مدل‌های فاقد ویژگی اورکلاک خواهیم رفت.

در حال حاضر، سه کمپانی یعنی ASUS، MSI و ASRock امکان افزایش قدرت پردازنده‌های نسل دهم (Comet Lake-S) را در مدل‌های ضریب بسته فراهم کرده‌اند. این قابلیت عمدتاً در چیپست های پایین‌تر از Z490/Z390 صورت می‌پذیرد. اینتل که افزایش چشمگیر و بالا رفتن توان عملیاتی پردازنده‌های نسل دهم را در این تکنیک به چشم دیده است، با سازندگان وارد همکاری شده و دیگر بر آنها خرده نمی‌گیرد.

16081741780l.jpg

ایسوس نام این فناوری خود را APE نهاده و ازراک نیز به آن لقب BFB را که اختصاری از Base Frequency Boost است، داده است. برای آشنای با فناوری ASUS APE و شیوه کار آن، به لینک مورد نظر مراجعه کنید. شیوه عملکرد فناوری ASRock BFB را نیز می‌توانید در آن مطلب مطالعه کرده و از چند و چون کار مطلع شوید. از آنجایی که MSI نیز از طرفداران افزایش فرکانس در پردازنده‌های ضریب بسته اینتل است، برنامه اختصاصی خود را در این زمینه راه اندازی کرده است. به نظر می‌رسد که استفاده از این ویژگی، ارزش خرید پردازنده‌های ضریب بسته اینتل را به شدت افزایش داده است.

16081805880l.jpg

از آنجایی که این تکنیک، یعنی افزایش فرکانس و بالا برده پرفورمنس پردازنده‌های نسل دهم اینتل به تازگی بسیار محبوب شده است، ازراک در یک ویدیوی کوتاه، به آموزش فعال سازی قابلیت BFB در مادربردها پرداخته است. احتمالاً این سؤال در ذهن شما به وجود می‌آید که پس از افزایش قدرت CPUها در این تکنیک‌های سخت افزاری، عملکرد آنها در برنامه و بازی‌ها تا چه میزان تغییر خواهد کرد؟ در این ویدیو، می‌توانید شاهد تفاوت‌ها و افزایش قدرت پردازنده‌های نسل دهم اینتل، پیش و پس از فعال شدن قابلیت BFB باشید.

پس در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد آموزش استفاده از Base Frequency Boost بوده و پس از آن، بنچمارک و تفاوت‌های عملکرد در بازی و برنامه‌ها را مشاهده کنید:



منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار