کد خبر: ۳۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 14
نرم افزار پیام رسان فیسبوک یکی از برنامه‌های محبوب در زمینه ارتباط متنی است. اگرچه محبوبیت این برنامه به اندازه واتس اپ و یا تلگرام نیست اما کاربران زیادی درحال استفاده از آن در این لحظه هستند. تنظیمات جدید امنیتی FaceBook Messenger نیز به تازگی در مرحله آزمون و خطا قرار گرفته است تا کاربران بتوانند از تاچ آیدی و یا تشخیص چهره، به عنوان قفل نرم افزاری این برنامه استفاده نمایند.
به گزارش آی تابناک : نرم افزار پیام رسان فیسبوک یکی از برنامه‌های محبوب در زمینه ارتباط متنی است. اگرچه محبوبیت این برنامه به اندازه واتس اپ و یا تلگرام نیست اما کاربران زیادی درحال استفاده از آن در این لحظه هستند. تنظیمات جدید امنیتی FaceBook Messenger نیز به تازگی در مرحله آزمون و خطا قرار گرفته است تا کاربران بتوانند از تاچ آیدی و یا تشخیص چهره، به عنوان قفل نرم افزاری این برنامه استفاده نمایند.

تنظیمات جدید امنیتی FaceBook Messenger همانطور که گفته شد در مرحله آزمون و خطا قرار دارد. همین موضوع باعث شده است تا کاربران زیادی قادر به دریافت این بروزرسانی نباشند. پس اگر از دسته افرادی هستید که از این نرم افزار استفاده می‌کنید جای نگرانی نیست زیرا به زودی و بعد از تمام شدن تست‌های نهایی، این بروزرسانی در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت.

برنامه فیسبوک مسنجر

تنظیمات جدید امنیتی FaceBook Messenger به چه صورت خواهد بود؟

حال این تنظیمات امنیتی چیست؟ تا الان خبری از قفل نرم افزاری به صورت پیشفرض در برنامه FaceBook Messenger نبود و کاربران برای رمز گذاری روی این نرم افزار می‌بایست از برنامه‌های سوم شخص یا App Lock داخل تنظیمات دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کردند. حال فیسبوک با ارائه این بروزرسانی سعی کرده است تا تمام اضافه کاری‌های گفته شده را به حداقل برساند و کاربر بتواند مستقیم با استفاده از Touch ID و یا Face ID اقدام به بازگشایی نرم افزار کند. موردی که در حال حاضر در تلگرام شاهد آن هستیم اما متاسفانه در تلگرام تنها قابلیت Touch ID حضور دارد و کاربر با استفاده از چهره خود قادر به باز کردن نرم افزار نیست.

سخنگوی فیسبوک نیز در خصوص این بروزرسانی با اشاره به اینکه با استفاده از این قابلیت دسترسی امنیتی را به طور کامل به دست کاربران می‌دهیم، اشاره به این موضوع داشت که درحال حاضر این قابلیت درحال تست شدن است و به زودی برای تمام کاربرانی که از این برنامه استفاده می‌کنند منتشر خواهد شد. خوشبختانه این اولین باری نیست که فیسبوک دست به استفاده از چنین کاری می‌زند و سال پیش نیز شاهد این بودیم که واتس اپ نیز بلاخره از Touch ID و Face ID پشتیبانی می‌کند.





منبع : سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار