کد خبر: ۳۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 11
تصویر هیت سینک RTX 3080 افشا شد. هفته گذشته بود که ما شاهد اولین تصاویر از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 بودیم و حالا دومین افشاگری مهم در این زمینه هیت سینک این کارت بر پایه Ampere را به نمایش می‌گذارد. همانطور که اطلاع دارید کارت گرافیک RTX 3080 یکی از چند پرچمدار سری Ampere تیم سبز خواهد بود.
به گزارش آی تابناک : تصویر هیت سینک RTX 3080 افشا شد. هفته گذشته بود که ما شاهد اولین تصاویر از کارت گرافیک GeForce RTX 3080 بودیم و حالا دومین افشاگری مهم در این زمینه هیت سینک این کارت بر پایه Ampere را به نمایش می‌گذارد. همانطور که اطلاع دارید کارت گرافیک RTX 3080 یکی از چند پرچمدار سری Ampere تیم سبز خواهد بود.

ما مدتی قبل موفق شدیم تا کارت واقعی نسل بعدی انویدیا را مشاهده کنیم اما کاربران تا به حال بحث‌های مختلفی را درباره خنک کننده تعبیه شده توسط انویدیا برای نسل بعدی آغاز کرده‌اند. از تصاویر منتشر شده جدید به نظر می‌رسد برای هیت سینک طراحی آلومینیومی به شکل پره‌ای استفاده شده است.

تصویر هیت سینک RTX 3080

تصویر هیت سینک RTX 3080 نشان می‌دهند که چهار هیت سینک جدا با طراحی‌های مختلف به یکدیگر متصل هستند. در وسط این مجموعه ما شاهد فرم X مانند هستیم. همچنین حداقل چهار لوله بزرگ ناقل حرارت در تمام چهار هیت سینک تعبیه شده است. ما نمای جلوی این خنک کننده را در اختیار داریم که جایگاه یکی از دو فن حاضر در این مجموعه را نیز نشان می‌دهد.

تصویر هیت سینک RTX 3080

طراحی جدید جذابیت‌های خاص خود را دارد، با این که ما شاهد طراحی پره‌ای مشابه با کارت‌های دیگر و همچنین حضور هیت پایپ هستیم اما از زمان عرضه اولین نسخه Founder’s Edition در کارت گرافیک GeForce GTX 780 با دو جایگاه فن بسیار خاص یکی از پشت و یکی در جلو همراه هستیم. این طراحی البته هنوز در کارت گرافیک‌های آزمایش نشده اما به هر حال بسیار جالب است.

یکی از نکات جالب این نسل مشخصا مقایسه خنک کننده‌های سفارشی کمپانی‌های تولید کننده با سیستم کولینگ Founder’s Edition است. منابعی می‌گویند که دو تولید کننده از همین حالا طراحی‌های خود برای نسل بعدی کارت گرافیک‌های انویدیا را در اختیار دارند اما تولید آنها آغاز نشده زیرا تیم سبز هنوز جزئیات کامل مانند فرکانس‌ها، توان حرارتی و طراحی PCB را به شرکای خود اعلام نکرده است.

رندر RTX 3080
رندر RTX 3080

انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی ما شاهد معرفی کارت گرافیک‌های نسل بعدی مانند RTX 3080 باشیم. یکی از رویدادهای احتمالی برای معرفی این نسل Gamescom 2020 در حوالی آگِست است. البته که ما شایعات مختلفی درباره مشخصات کارت‌های نسل بعدی شنیده‌ایم اما ترجیح بر این خواهد بود تا زمان معرفی رسمی صبر کنیم.





منبع : سخت افزار


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار