کد خبر: ۳۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 11
مدیرعامل ایرانسل، روز گذشته در بازدید از شرکت صنایع مخابرات صاایران (صما) بر حمایت از تولید گوشی همراه ایرانی تأکید کرد. بیژن عبارسی آرند، ضمن تأکید بر حمایت ایرانسل در استفاده از ظرفیت‌های بومی کشور، از بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به عنوان اولویت‌های ایرانسل یاد کرد.
به کزارش آی تابناک : مدیرعامل ایرانسل، روز گذشته در بازدید از شرکت صنایع مخابرات صاایران (صما) بر حمایت از تولید گوشی همراه ایرانی تأکید کرد. بیژن عبارسی آرند، ضمن تأکید بر حمایت ایرانسل در استفاده از ظرفیت‌های بومی کشور، از بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به عنوان اولویت‌های ایرانسل یاد کرد.

او با اشاره به پیشینه و ظرفیت‌های قابل توجه شرکت صما در پیشبرد پروژه‌های حوزه ICT و همکاری‌های پیشین این شرکت با ایرانسل، خاطرنشان کرد که پس از این نیز حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی خط تولید گوشی‌های تلفن همراه بومی انجام می‌شود. آرند در رابطه با حمایت از تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور گفت:

کیفیت و قیمت تمام شده این گوشی‌ها از فاکتورهای مهمی است که تولید کننده داخلی باید به آن توجه کند و در اولویت قرار دهد، به نحوی که گوشی تلفن همراه تولید شده در داخل، توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشد.

امید به تولید گوشی همراه ایرانی در صما

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز در این بازدید ابراز امیدواری کرد تا پتانسلی موجود در شرکت صنایع مخابرات صاایران بتواند وزارت ارتباطات را در دستیابی به هدف تولید و ارائه گوشی هوشمند تولید داخل، یاری کند. او از آمادگی وزرات ارتباطات برای ایجاد پلتفرمی برای فروش اقساطی، پرداخت تسهیلات حمایتی ارزان‌قیمت و تکمیل طرح رجیستری با بهره‌گیری از باندلینگ با کمک اپراتورهای مخابراتی، برای ایجاد ‌زمینۀ نفوذ مطلوب گوشی تلفن همراه هوشمند تولید داخل در بازار کشور خبر داد.

ایرانسل و همراه اول، دو اپراتور اول ایران، سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با پست بانک در راستای حمایت از تولید و توسعه زیست بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل امضا کرد. براساس آن با تشکیل یک صندوق 200 میلیارد تومانی توسط پست بانک و بانک مرکزی، اعتبار لازم برای خرید قسطی گوشی تلفن همراه ایرانی از طریق اپراتورها، برای حمایت از تولید و عرضه گوشی تلفن همراه توسط تولیدکنندگان ایرانی  فراهم شده است.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار