تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 19
نتفلیکس شروعی قدرتمند را در ابتدای سال 2016 تجربه کرد و بنابر تازه ترین گزارش این شرکت، هم اکنون بیش از 81 میلیون نفر در سراسر جهان عضو این وب سایت هستند. اما اوضاع این شرکت در وال استریت تعریف چندانی ندارد.
این غول دنیای رسانه که روز گذشته گزارش عملکرد خود در سه ماهه نخست سال 2016 را اعلام کرد، همچنین پیش بینی کرده که میزان رشد تعداد کاربران در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز کمتر از میزان مورد انتظار خواهد بود. اعلام این خبر باعث سقوط یازده درصدی ارزش سهام نتفلیکس در بازار وال استریت شد.


نتفلیکس در سه ماهه نخست سال 2016 موفق به جذب 2.23 میلیون کاربر جدید در آمریکا شده و سود این شرکت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد رشد داشته است. این شرکت اعلام کرده 42% از مشترکین اش ساکن کشورهای خارج از آمریکا هستند.


به نظر می رسد این پیش بینی ناامیدکننده برای سه ماهه دوم سال 2016 ناشی از ناکامی نتفلیکس در جذب کاربران غیرآمریکایی بیشتر در این مدت باشد.


پخش چند سریال از جمله "House of cards"، "Fuller House" و "daredevil” در سه ماهه نخست امسال کمک شایانی به سودآوری نتفلیکس کرده است.


نتفلیکس همچنین گفته افزایش دو دلاری هزینه عضویت بلندمدت به تدریج طی سال جاری انجام می شود تا امکان بررسی بازخوردها وجود داشته باشد.


رید هستینگز مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: "ما در بازه زمانی کوتاه مدت به دنبال کسب سود نیستیم، در نتیجه همین که به روند توسعه ادامه می دهیم خوب است."


در همین حال، آمازون که رقیب اصلی نتفلیکس به شمار می رود یکشنبه شب اعلام کرد گزینه اشتراک ماهانه برای خدمات Prime این شرکت از قبیل ارسال رایگان و محتوای اورجینال شامل گزینه ای برای عضویت ماهانه نیز خواهد شد.


تاکنون، سرویس prime تنها به صورت سالانه و با قیمت 99 دلار عرضه می شده است. اما از این پس سرویس Prime Video، سرویسی مختص به تماشای فیلم و تلویزیون، با قیمت ماهانه 8.99 دلار نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.


هستینگز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "طبیعی است که با آشکار شدن نقش تلویزیون های اینترنتی در آینده، همه به سوی این فناوری روی بیاورند. این بخشی از گذار طبیعی از تلویزیون های قدیمی به تلویزیون های اینترنتی است."
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار