کد خبر: ۳۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
Lee Jae-yong قائم مقام ارشد شرکت و وارث امپراطوری Samsung Group ممکن است به زودی دوباره راهی زندان شود. اتهامات فساد وارث سامسونگ هنوز اثبات نشده، اما دادستان‌ها به دنبال حکم بازداشت علیه لی هستند.
به گزارش آی تابناک : Lee Jae-yong قائم مقام ارشد شرکت و وارث امپراطوری Samsung Group ممکن است به زودی دوباره راهی زندان شود. اتهامات فساد وارث سامسونگ هنوز اثبات نشده، اما دادستان‌ها به دنبال حکم بازداشت علیه لی هستند. آنها معتقدند که او باید در زمان تحقیق برای اتهامات جدیدش در بازداشت به سر ببرد.

این بار اتهامات فساد وارث سامسونگ مربوط به چیست؟

جدال حقوق جدید لی جائه-یونگ به سال 2015 و ادغام دو شرکت زیرمجموعه سامسونگ گروپ، یعنی Cheil Industries و Samsung C&T برمی‌گردد. لی متهم شده است که در این پروژه با کلاهبرداری در روند حسابداری تلاش کرده است تا قدرت خود را در این شرکت خوشه‌ای کره‌ای بیشتر از گذشته کند. طبق گفته رویترز، سامسونگ در واکنش به این اتهامات گفته است که احتمال دخالت مستقیم ای در این قضیه منطقی به نظر نمی‌آید.

لی صبح امروز در جلسه دادرسی در سئول شرکت کرد  و در حال حاضر در انتظار اینست که ببینید آیا دوباره بازداشت خواهد شد یا خیر. دادگاه می‌تواند پیش از تفهیم اتهام تا 20 روز متهم را در بازداشت نگه دارد. پس از آن این زمان می‎تواند تا 6 ماه نیز ادامه داشته باشد. درخصوص پرونده Lee Jae-yong امروز یا فردا تصمیم گیری خواهد شد.

پرونده نه چندان پاک Lee Jae-yong

این نه اولین باری است که لی در انتظار حکم بازداشت خود است و نه حتی اگر دادگاه رأی به عدم بازداشت او دهد، آخرین باری خواهد بود که پای به دادگاه خواهد گذاشت. او پس از آنکه در فوریه سال 2017 بازداشت شد، نزدیک به یک سال از عمر خود را در زندان سپری کرد و در نهایت برای نقشش در رسوایی که Park Geun-hye، رئیس جمهور سابق کره جنوبی گناهکار شناخته شد. لی پس از آن در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد، اگر دیوان عالی دستور داد که دادگاه تجدید نظر مجدداً برگزار شود.

بروزرسانی

دادگاه کره درخواست دادستان‌ها برای دستگیری وارث میلیاردر سامسونگ، آقای لی را به اتهام رشوه و فساد رد کرد. این دادگاه امروز به عدم بازداشت لی و دو تن از مدیران سابق سامسونگ رد داد. این حکم به نوعی یک پیروزی بزرگ برای شرکت کره‌ است که در چند سال اخیر درگیری‌های قانونی زیادی با دادستان‌های این کشور داشت.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار