کد خبر: ۳۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 09
انتظار می‌رفت سونی در رویداد سه شنبه گذشته بالاخره از کنسول نسل بعدی خود رونمایی کند اما این رویداد به دلیل شلوغی‌های امریکا کنسل و به زمان دیگری موکول شد.
به گزارش آی تابناک : انتظار می‌رفت سونی در رویداد سه شنبه گذشته بالاخره از کنسول نسل بعدی خود رونمایی کند اما این رویداد به دلیل شلوغی‌های امریکا کنسل و به زمان دیگری موکول شد. اما به هر حال زمان زیادی تا معرفی رسمی PS5 باقی نمانده و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد. ضمن اینکه خبر رسیده سازنده ژاپنی اکنون تولید کنسول پلی استیشن 5 را آغاز کرده است. بدین ترتیب کرونا همان طور که سونی اعلام کرده بودی تاثیری در زمان تولید و عرضه این کنسول نخواهد گذاشت و همین هفته اولین کنسول‌های جدید سونی به تولید خواهند رسید. این گزارش توسط Business Korea به نقل از منابع ناشناس منتشر شده است.

آغار تولید کنسول پلی استیشن 5 توسط سونی

این رسانه کره‌ای مدعی شده است که تامین کنندگان نهایی سونی کار بر روی PS5 را آغاز کرده اند. طبیعتا سونی اکثر قطعات کنسول جدیدش را در ژاپن تولید نمی‌کند و در عوض قطعات مورد نیاز PS5 را از طریق سازندگان سوم شخص تامین می کند. به احتمال زیاد مدت زیادیست که همکاران سونی زمینه سازی برای موجودی قطعات مورد نیاز به منظور تولید اولین کنسول های نسل جدید این کمپانی را آغاز کرده اند. هنوز مشخص نیست که شیوع کرونا دقیقا چقدر این روند را کند کرده است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، مدت هاست که مشخص شده پلی استیشن 5 مجهز به APU رایزن AMD با هشت هسته پردازشی با معماری ZEN 2 است و پردازش‌های گرافیکی نیز توسط RDNA 2 انجام می‌شود. این تراشه ها توسط کمپانی TSMC تولید شده اند. از نظر رم نیز پلی استیشن 5 با ظرفیت 16 گیگابایتی کمبودی ندارد. در نهایت اطلاعات بر روی 850 گیگابایت SSD بسیار پرسرعت ذخیره می‌شوند. میزان مورد نیاز پلی استیشن 5 از تراشه‌های DRAM و NAND آنقدر زیاد است که گفته می‌شود 5 درصد از بازار این قطعات در سال 2020 متعلق به این کنسول است.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار