کد خبر: ۳۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 07
مرورگر «بریو» (Brave) طرفداران زیادی دارد، با این حال اخیرا مشخص شده که این مرورگر از اعتماد کاربران سوءاستفاده می‌کند. این مرورگر به جای هدایت کاربران به سوی لینک‌های اصلی سایت‌، آنها را به لینک‌های افیلیت هدایت کرده و از طریق برای خود درآمدزایی کرده است.
به گزارش آی تابناک : مرورگر «بریو» (Brave) طرفداران زیادی دارد، با این حال اخیرا مشخص شده که این مرورگر از اعتماد کاربران سوءاستفاده می‌کند. این مرورگر به جای هدایت کاربران به سوی لینک‌های اصلی سایت‌، آنها را به لینک‌های افیلیت هدایت کرده و از طریق برای خود درآمدزایی کرده است.

مرورگر بریو تبلیغات را اختیاری می‌داند و اعلام کرده که افرادی که آن‌ها را مشاهده کنند، رمزارز دریافت می‌کنند. با وجود این موضوع، بریو هرگز به ۱۵ میلیون کاربر ماهانه خود نگفته که جستجوهای آن‌ها را به شرکت‌های خاصی هدایت می‌کند.

امروز یکی از کاربران توییتر متوجه شد که کاربران با جستجوی «بایننس»، به صورت خودکار به نسخه وابسته URL هدایت می‌شوند که مرورگر بریو از آن کسب درآمد می‌کند. این مرورگر به تازگی همکاری خود با یک صرافی باینسس را شروع کرده و مدیرعامل این صرافی نیز از بریو در توییتر پشتیبانی کرده است.

علاوه بر این کاربر، یکی از مدیران شرکت‌های رمزارز نیز با بررسی صفحه گیت‌هاب این مرورگر متوجه شده که بریو کاربران را به وب‌سایت‌های «Ledger» به همراه «Trezor» و «Coinbase» هدایت می‌کند. مدیرعامل و هم‌بنیانگذار مرورگر بریو، «برندان آیک» بلافاصله پس از انتشار عمومی این گزارش‌ها از کاربران عذرخواهی کرد.

آیک در توییتی از کاربران بخاطر این اشتباه معذرت‌خواهی کرد و خبر از رفع آن داد. وی در ادامه گفته:

«من قول می‌دهم که دیگر هرگز تغییری در دامنه‌هایی که تایپ می‌کنید، ایجاد نشود. من هم از این موضوع ناراحت هستم.»

آیک در توییتی دیگر از مرورگر بریو دفاع و اعلام کرد که این مرورگر در حال تلاش برای ساخت یک تجارت پایدار است. در حال حاضر بریو با انتشار تبلیغاتی که حریم شخصی کاربران را در اولویت قرار می‌دهد و پرداخت هزینه به صورت رمزارز، درآمد کسب می‌کند.

آیک به این موضوع اشاره کرده که تغییر لینک‌ها، اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت‌ها قرار نداده و حریم شخصی کاربران در اولویت این مرورگر است. هم‌بنیانگذار بریو در ادامه توضیح داده که هیچ کدام از این اقدامات به صورت پنهانی انجام نشده‌اند و در چندین ماه گذشته چنین موضوعی در سورس کد قابل مشاهده بوده است.

به اعتقادی تعدادی از کاربران، آیک به این علت عذرخواهی کرده که گزارش‌ها به صورت عمومی منتشر شده‌اند و برخی دیگر باور دارند که بریو از آن‌ها سوءاستفاده کرده است.





منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار