تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 18
به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد مواد اولیه مورد استفاده برای طراحی و تولید آیفون جدید خود را متحول کند و به جای روکش آلومینیومی که طی سال‌های گذشته مورد استفاده این شرکت بود، این بار از اسکلت شیشه‌ای مورد استفاده در آیفون‌های 4 و 4 اس خود استفاده کند.
مینگ‌چی کو از شرکت KGI Securities که مدت‌هاست در زمینه نقد و بررسی محصولات اپل فعالیت می‌کند، به تازگی مدعی شده است که اپل قصد دارد با استفاده از یک طراحی جدید آیفون 2017 خود را از نمونه‌های مشابه رقیب در بازار متمایز کند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های رقیب اپل گوشی‌های هوشمند خود را با بدنه آلومینیومی تولید می‌کنند و به این ترتیب دور از ذهن نیست که اپل بخواهد با بکارگیری یک قاب شیشه‌ای از رقبایش پیشی بگیرد.

علاوه بر این انتظار می‌رود که اپل در آیفون 2017 خود از نمایشگرهای امولد استفاده کند. این شرکت در حال حاضر از فناوری OLED در ساعت هوشمند اپل واچ استفاده می‌کند اما خط تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت از سال 2007 تا به امروز بر فناوری LCD مبتنی بوده است. اگرچه بدنه شیشه‌ای اندکی از آلومینیوم سنگین تر است، بکارگیری نمایشگر امولد می‌تواند این وزن اضافه را جبران کند.

 
به گفته کو با وجود اینکه در حال حاضر 100 درصد آیفون‌ها دارای بدنه آلومینیومی هستند این آمار پس از عرضه آیفون جدید در سال 2017 به کمتر از 40 درصد خواهد رسید. پیش بینی می‌شود که اپل آیفون 7 را سپتامبر سال جاری معرفی کند.


انتخاب شیشه برای بدنه آیفون بعدی این نگرانی را برای کاربران به وجود می آورد که این گوش مقاومت پایینی داشته باشد و نتواند از تست‌های سقوط جان سالم به در ببرد. اما نباید این نکته را فراموش کنیم که اپل آیفون 4 و 4 اس خود را با بدنه‌ای شیشه‌ای به بازار عرضه کرده است و درنتیجه می تواند از تجارب پیشین خود برای تولید محصولی بسیار مقاوم استفاده کند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار