کد خبر: ۳۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 26
به تازگی وب سایت کانادایی سامسونگ لپ تاپ نسل جدید این کمپانی را با شماره مدل NP767XCM-K01CA در لیست خود قرار داده است. این محصول هنوز رسما رونمایی شده اما لیست لو رفته نشان می‌دهد که سامسونگ در نسل جدید با پردازنده ARM خداحافظی کرده و گلکسی بوک اس جدید به پردازنده x86 اینتل مجهز است.
به گزارش آی تابناک : به تازگی وب سایت کانادایی سامسونگ لپ تاپ نسل جدید این کمپانی را با شماره مدل NP767XCM-K01CA در لیست خود قرار داده است. این محصول هنوز رسما رونمایی شده اما لیست لو رفته نشان می‌دهد که سامسونگ در نسل جدید با پردازنده ARM خداحافظی کرده و گلکسی بوک اس جدید به پردازنده x86 اینتل مجهز است.

خداحافظی با ARM و سلام به اینتل در گلکسی بوک اس جدید سامسونگ

با استناد به لیست وب سایت کانادایی سامسونگ، Galaxy Book S جدید مجهز به پردازنده Core i5-L16G7 از سری Lakefield اینتل خواهد بود. این CPU تشکیل شده است از پنج هسته پردازشی که یک هسته از نوع Sunny Cove با توان بالا می‌باشد و چهار هسته دیگر ضعیف‌تر و کم مصرف‌تر از نوع Tremont هستند که بر روی یک چیپست قرار گرفته‌اند. فرکانس کاری هسته‌های این پردازنده در لیست مشخصات سامسونگ حداکثر 3 گیگاهرتز درج شده و مقدار L3 Cache نیز 3 مگابایت است. در حالی که سامسونگ واحد پردازشگر گرافیکی این CPU را مشخص نکرده، طبق شایعات پردازنده‌های Lakefield اینتل به گرافیک مجتمع Gen11 مجهزند و دارای 64 واحد پردازشی هستند. 8 گیگابایت حافظه رم LPDDRX و 256 گیگابایت حافظه eUFS نیز در نسل جدید لپ‌تاپ سامسونگ قرار خواهند گرفت.

ماه گذشته اطلاعاتی از یک لپ‌تاپ سامسونگ با مدل مجهول در Geekbench 5 قرار گرفت که نشان می‌داد این دستگاه به پردازنده Lakefield مجهز است و احتمالا این لپ‌تاپ همان دستگاهی است که حالا در وب سایت کانادایی سامسونگ لیست شده است. در آن بنچمارک لپ‌تاپ سامسونگ در بخش پردازش تک و چند هسته‌ای به ترتیب موفق به ثبت امتیاز 868 و 1656 شده بود. با مقایسه‌ای بین این محصول و نسخه مجهز به پردازنده ARM می‌توان دریافت که عملکرد تک هسته‌ای در نسخه اینتل حدودا 44.7 درصد بهبود یافته است اما در بخش پردازش چند هسته‌ای، مدل مجهز به Snapdragon 8cx با اختلاف 63 درصدی، بسیار سریع‌تر از نمونه اینتلی است. هر چند این اطلاعات کاملا تائید شده نیستند و باید منتظر تست‌های رسمی از این محصول ماند.

گلکسی بوک اس جدید سامسونگ

طراحی یکسان و بدون تغییر نسبت به مدل اولیه

از بخش فنی که بگذریم، باید گفت گلکسی بوک اس جدید با پردازنده اینتل دقیقا شبیه به نمونه مجهز به ARM است. لپ‌تاپی باریک و سبک با ضخامت حدودا 11.8 میلی متر و وزن 950 گرم که بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است. لپ تاپ Galaxy Book S از یک نمایشگر 13.3 اینچی فول اچ‌دی با حداکثر روشنایی 600 نیت برخوردار است و دکمه پاور نیز با سنسور اثر انگشت یکپارچه شده است. برخورداری از اسپیکرهای استریو 1.2 واتی ساخت AKG با قابلیت پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos به همراه میکروفون دیجیتال و دوربین 1 مگاپیکسلی، جز مهم‌ترین مشخصه‌های مالتی مدیای این محصول به حساب می آید. در بخش اتصالات، Galaxy Book S دارای دو پورت USB-C، میکرو اس‌دی کارت ریدر و خروجی ترکیبی میکروفون و هدفون است.

همچنین این لپ‎تاپ وای فای 6 و بلوتوث 5 را نیز دریافت کرده، در حالی که نسخه اینتل فاقد پشتیبانی از LTE Gigabit خواهد بود. از نظر شارژدهی باتری نیز مطمئنا برتری با نسخه ARM است. از نظر ظرفیت باتری تفاوتی بین این دو مدل نیست و هر دو به باتری 42 وات ساعتی مجهزند اما مصرف پائین چیپست اسنپدراگون به دلیل برخورداری از لیتوگرافی 7 نانومتری باعث می‌شود شارژدهی این مدل به مراتب بهتر از مدل مجهز به Core i5-L16G7 باشد. مدل ARM گلکسی بوک اس سامسونگ قادر به پخش 25 ساعت ویدئو می‌باشد در حالی که مدل اینتل نهایتا 17 ساعت می تواند پخش ویدئو داشته باشد. این لپ‌تاپ از طریق آداپتور 25 واتی USB-C شارژ می‌شود. Samsung Canada قیمت این محصول را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود سامسونگ به زودی رسما از لپ‌تاپ جدید خود رونمایی کند.




منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار