کد خبر: ۳۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 14
اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که امیدوار بودید، هوآوی سرانجام بتواند دوباره لایسنس اندروید را بدست آورد، این موضوع با تمدید ممنوعیت تجارت هوآوی با شرکت های آمریکایی برای یک سال دیگر به تعویق افتاد.
به گزارش آی تابناک : اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که امیدوار بودید، هوآوی سرانجام بتواند دوباره لایسنس اندروید را بدست آورد، این موضوع با تمدید ممنوعیت تجارت هوآوی با شرکت های آمریکایی برای یک سال دیگر به تعویق افتاد. روز چهارشنبه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، یک دستورالعمل اجرایی تحت عنوان "National Emergency” صادر کرد تا اطلاعات و سرویس‌های مخابراتی را از تهدیدهایی مانند هوآوی، امن نگه دارد.

اولین بار در ماه می سال گذشته، دولت ایالات متحده، شرکت‌های آمریکایی را از داد و ستد با هوآوی منع کرد. این شامل سرویس‌های اندروید گوگل برای هوآوی نیز می‌شد که در نهایت این شرکت چینی را مجبور به توسعه اکوسیستم اختصاصی خود برای برنامه‌ها کرد. حالا هوآوی نیاز چندانی به گوگل ندارد. با این حال، نبود سرویس‌های گوگل برای کاربران غربی، چالشی بزرگ بوده و این موضوع تأثیر زیادی در فروش گوشی‌های این شرکت گذاشته است.

تمدید حکم ممنوعیت تجارت هوآوی با شرکت های آمریکایی

ترامپ روز گذشته از تمدید یک ساله این ممنوعیت خبر داد و گفت:

این تهدید همچنان به در خطر قرار دادن امنیت ملی، سیاست خارجه و اقتصاد ایالات متحده ادامه می‌دهد. به همین دلیل دستور فوری امنیت ملی که در 15 می 2019 تصویب شد پس از 15 می 2020 هم ادامه پیدا خواهد کرد. از این رو من یک سال دیگر این فوریت را با هدف ایمن سازی اطلاعات، فناوری‌های ارتباطی و زنجیره تأمین خدمات، تمدید خواهم کرد.

در ماه مارچ، هوآوی اعلام کرد که  HMS (سرویس‌های موبایلی هوآوی) که به عنوان جایگزینی برای سرویس‌های موبایلی گوگل ارائه شده بود بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد و 1.3 میلیون توسعه دهنده در آن فعالیت می‌کنند. اگرچه جایگزین‌های زیادی برای برنامه‌های اصلی گوگل مانند جیمیل و مپس وجود دارد، آنها قصد دارند از بهترین جانشین موجود در HMS استفاده کنند.

در هر حال، هوآوی همچنان از دریافت مجوز رسمی برای اندروید تا یک سال دیگر محروم شده است و انتظار می‌رود که در طول این مدت، آنها با استفاده از نسخه‌های غیررسمی، در فکر توسعه جانشین اندروید، یعنی  Harmony OS باشند.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار