کد خبر: ۳۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 14
از یک سال پیش تا به حال استفاده از رده‌ای جدید در تراشه‌های پردازشی موبایل گسترش پیدا کرده است که به اصطلاح به آنها «میان‌رده رو به بالا» می‌گویند.
به گزارش آی تابناک : از یک سال پیش تا به حال استفاده از رده‌ای جدید در تراشه‌های پردازشی موبایل گسترش پیدا کرده است که به اصطلاح به آنها «میان‌رده رو به بالا» می‌گویند. در حال حاضر کوالکام یکه‌تاز این رده است ولی شرکت‌های هواوی و سامسونگ قصد دارد رقبایی جدی برای محصولات آمریکایی در این گروه تولید کنند. اولین محصول کره‌ای در این رده، Exynos 880 خواهد بود.

با افزایش توان پردازشی تراشه‌های موبایل طی چند سال گذشته، میزان توانی که برای پردازش عملیات محاسباتی ارائه می‌شود به حدی رسیده که دستگاه‌های با قیمت کمتر نیز توانایی اجرای بسیاری از نرم‌افزارها و بازی‌های سنگین را بدون محدودیت دارند.

در این حالت دیگر استفاده از تراشه‌های پرچمدار را می‌توان صرفاً برای رقابت‌های تبلیغاتی با دیگر شرکت‌ها در رده بالا دانست؛ چرا که توان پردازشی هسته‌های پردازنده به حد بسیار بالایی رسیده که می‌توان با کاهش بسیاری از هزینه‌ها، همچنان توان بالایی را ارائه نمود که محدودیتی در دستگاه‌ها ایجاد نمی‌کنند.

در حال حاضر شرکت کوالکام با تراشه‌های جذابی مانند Snapdragon 765G و اخیراً Snapdragon 768G وارد گود شده و توانسته به آمار بسیار هیجان‌انگیزی برسد. در سمت دیگر میدان، مدیاتک نیز چیپست‌های سری Helio G را برای گروه میان‌رده گیمینگ ارائه نموده که با تست‌های انجام شده توانسته‌اند کارایی بسیار بالایی را از خود نشان دهند. هواوی نیز در این وادی عقب ننشسته و Kirin 810 را معرفی نموده تا بتواند به صورت ویژه خود را در رده تولیدکننده‌گان تراشه میان‌رده رو به بالا جای دهد.

شواهد و مدارک جدید نشان می‌دهد شرکت سامسونگ که عملکرد فصول اخیر آن در بازار تراشه‌های موبایل با انتقادات بسیاری از سوی کاربران روبرو شده نیز قصد دارد در این گروه جای گیرد. ساعاتی پیش مشخصات اسمارت فونی معرفی نشده از شرکت vivo با مدل Y70s 5G منتشر شد که شک و گمان ما برای محصول تازه سامسونگ در این حوزه را تبدیل به یقین می‌کند.

مشخصهExynos 880 (unofficial)Exynos 980Snapdragon 765G
کلاستر (پرقدرت)2x A77 at 2.0GHz2x A77 at 2.2GHzKryo 475 Prime at 2.4Ghz + Gold at 2.2GHz
کلاستر (کم‌مصرف6x A55 at 1.8GHz6x A55 at 1.8GHz6x Kryo 475 Silver at 1.8GHz
پردازنده گرافیکیMali-G76Mali-G76 MP5Adreno 620
لیتوگرافی ساخت?8nm LPP7nm LPP EUV

بنا بر گزارش Digital Chat Station، شرکت سامسونگ قصد دارد اولین تراشه میان‌‍رده رو به بالای خود را با شماره مدل Exynos 880 معرفی کند. این تراشه از مشخصات بسیار جذابی برخوردار بوده و شباهت زیادی به تراشه Exynos 980 دارد که سال گذشته معرفی شد و تا به امروز به صورت گسترده مرود استفاده قرار نگرفته است. در جدول بالا می‌توانید مشخصات این تراشه را در قیاس با دو هم‌رده آن مشاهده کنید.

ex-3.jpg

همانطور که در جدول زیر مشخص است باید انتظارات بسیار بالایی از این تراشه داشته باشیم چرا که در هر دو بعد CPU و GPU مشخصات بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. استفاده از هسته‌های Cortex-A77 در کلاستر قدرتمند این تراشه و هسته‌های بهینه‌شده Cortex-A55 نیز نشان‌دهنده عزم سامسونگ برای بهره‌گیری از توان بسیار بالای محصولات جدید ARM در بعد پردازش است.

در بخش ارتباطات نیز همراه شدن با مودم داخلی 5G نیز می‌تواند به تکمیل شدن کلکسیون اتفاقات مثبت در این تراشه کمک شایانی کند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار