کد خبر: ۳۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 14
اریک اشمیت مدیرعامل سابق کمپانی گوگل به همکاری خود با آلفابت، سازمان مادر گوگل پایان داده است.
به گزارش آی تابناک : اریک اشمیت مدیرعامل سابق کمپانی گوگل به همکاری خود با آلفابت، سازمان مادر گوگل پایان داده است. وی گفته شرایط گوگل از زمانی که ساندر پیچای مدیرعامل هر دو کمپانی آلفابت و گوگل شده مناسب است و دیگر نیازی به حضور اشمیت در آلفابت نیست.

19 سال پیش در سال 2001 اشمیت توسط بنیان‌گذاران گوگل یعنی لری پیج و سرگی برین استخدام شد. وی ابتدا به عنوان رئیس هیئت مدیره فعالیت خود را در این کمپانی آغاز کرد و سپس در تابستان همان سال به مقام مدیرعاملی گوگل رسید. فعالیت وی تا سال 2011 با همین سمت ادامه یافت تا اینکه به عنوان رئیس اجرایی گوگل منصوب شد و جای لری پیج را گرفت. او تا سال 2015 این مقام را در اختیار داشت و از آن سال به بعد ساندر پیچای رئیس اجرایی گوگل شد. اریک اشمیت از آن به بعد به عنوان مشاور فنی در گوگل فعالیت کرد و بالاخره در فوریه 2020 بی سر و صدا با گوگل قطع همکاری کرده است.

این موضوع توسط یک منبع آشنا به رسانه CNET انتقال پیدا کرده است. جدایی وی از این کمپانی اتفاق غیر منتظره‌ای نبود. در هر صورت روزی روزگاری او مدیرعامل اجرایی گوگل بود و طبیعتا تنزل مقام اتفاق چندان جالبی برای اشمیت نبوده است. اکنون او می‌تواند روابط خود را با سازمان وزارت دفاع ایالات متحده قوت بخشد، بدون آنکه در رابطه با منافع خود نگرانی داشته باشد. جدایی مهره‌های باسابقه از گوگل اتفاق جدیدی نیست. چند سال پیش اندی رابین، خالق اندروید بعد از همکاری طولانی با مدت با گوگل این کمپانی را ترک کرد و دیوید درومند، مدیر ارشد حقوقی این شرکت نیز با سابقه کاری طولانی مدت در گوگل نیز به همکاری خود خاتمه داد.  







منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار