کد خبر: ۳۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 12
حدود دو سال پیش شرکت فیس‌بوک در برخی از کشورها نسخه لایت برنامه اینستاگرام را عرضه کرد. ای برنامه برای گوشی‌های رده پایین و قدیمی عرضه شده بود و به نوعی فیس‌بوک قصد داشت تا شبکه اجتماعی اینستاگرام را در اختیار تمام اقشار جامعه قرار دهد.
به گزارش آی تابناک : حدود دو سال پیش شرکت فیس‌بوک در برخی از کشورها نسخه لایت برنامه اینستاگرام را عرضه کرد. ای برنامه برای گوشی‌های رده پایین و قدیمی عرضه شده بود و به نوعی فیس‌بوک قصد داشت تا شبکه اجتماعی اینستاگرام را در اختیار تمام اقشار جامعه قرار دهد. حال فیس‌بوک به تازگی تصمیم گرفته تا پشتیبانی از این برنامه را به پایان برساند و آن را غیر فعال کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فیس‌بوک اخیراً نسخه لایت برنامه اینستاگرام را از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی حذف کرده است، همچنین کاربران این نسخه پیامی مبنی بر پایان پشتیبانی از این نسخه دریافت کرده‌اند و برای استفاده از این شبکه اجتماعی مجبور به نصب نسخه اصلی شده‌اند.

حال فیس‌بوک با انتشار بیانیه‌ای غیر فعال شدن نسخه Lite برنامه اینستاگرام را تایید کرده و اعلام کرده است که کاربران این نسخه برای استفاده از اینستاگرام باید نسخه اصلی این شبکه اجتماعی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنند. تا این لحظه فیس‌بوک دلیل خود برای اجرایی کردن این تصمیم را بیان نکرده است.

نسخه لایت برنامه اندرویدی اینستاگرام برای کشورهایی مانند کنیا، مکزیک، پرو و فیلیپین عرضه شده بود، زیرا اکثر کاربران این کشور به دلیل بنیه مالی ضعیف از گوشی‌های هوشمند قدیمی و رده پایین استفاده می‌کردند که توان اجرای نسخه اصلی اینستاگرام را نداشت؛ حال تکلیف این دسته از کاربران اینستاگرام نا مشخص است، زیرا نسخه فعلی اینستاگرام برای این گوشی‌ها بیش از حد سنگین است.

البته باید در نظر داشت که نسخه لایت اینستاگرام یک پروژه آزمایشی بود و مدت زمان اجرای آن به پایان رسیده بود. در این بین فیس‌بوک منتظر بازخورد کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام است و همچنان امکان ساخت نسخه نهایی اینستاگرام لایت وجود دارد، اما متاسفانه تاریخ دقیقی برای عرضه این نسخه مشخص نشده است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار