کد خبر: ۳۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 12
در گذشته اطلاعاتی در زمینه کنسول «پلی استیشن 5» منتشر شده بود که نشان دهنده وجود دو نسخه متفاوت از این کنسول نسل نهمی سونی بود. آیا می دانید که احتمالاً سونی دو PlayStation 5 را با دو قیمت متفاوت وارد بازارهای جهانی خواهد کرد؟ تفاوت این دو کنسول در چیست؟
به گزارش آی تابناک : در گذشته اطلاعاتی در زمینه کنسول «پلی استیشن 5» منتشر شده بود که نشان دهنده وجود دو نسخه متفاوت از این کنسول نسل نهمی سونی بود. آیا می دانید که احتمالاً سونی دو PlayStation 5 را با دو قیمت متفاوت وارد بازارهای جهانی خواهد کرد؟ تفاوت این دو کنسول در چیست؟

برخی منابع، به تازگی و با یک ادعای جدید که از سوی یک شخص مطلع اعلام شده است، بر این باورند که به طور حتم سونی دو کنسول PS5 متفاوت را روانه بازارهای جهانی خواهد کرد. از آنجایی که همین حالا هم PS4 و PS4 Pro به عنوان دو کنسول نسل هشتمی با تفاوت سخت افزاری و قیمتی متفاوت در بازار حضور دارند، این احتمال قوی به نظر می‌رسد.

به گفته این منابع، کنسول پلی استیشن 5 در دو مدل PS5 و PS5 Premium عرضه می‌شود. تنها و یا اصلی‌ترین تفاوت این دو کنسول، ظرفیت درایو ذخیره سازی آنها است. می دانیم که سونی و مایکروسافت در نسل نهم از کنسول‌های بازی، هارد دیسک‌ها را حذف کرده و به جای آن از درایو SSD استفاده کرده‌اند. تفاوت این دو کنسول، یعنی نسخه ساده و Premium نیز در ظرفیت درایو SSD است.

PS5-1.png

نسخه نخست یا همان ساده، با یک SSD در ظرفیت 825 گیگابایت عرضه می‌شود. این نسخه دارای قیمت 499 یورو (540 دلار آمریکا) است. و اما نسخه دوم که Premium نام دارد، از یک درایو اس اس دی با حجم 1.65 ترابایت استفاده خواهد کرد. پلی استیشن 5 مدل Premium هم دارای قیمت 599 یورو (648 دلار آمریکا) است. بخش اعظم این اطلاعات از سوی منابع اروپایی به بیرون درز کرده است.

در نهایت این منابع احتمال می‌دهند که امکان برخی تفاوت‌های جزئی دیگر، بین PS5 و PS5 Premium وجود دارد؛ با این وجود تفاوت در ظرفیت SSD، بزرگ‌ترین نقطه تمایز آنها به شمار می‌رود. همان‌طور که گفته شد، در گذشته نیز منابعی به احتمال عرضه دو کنسول متفاوت PS5 اشاره کرده بودند که با وجود اخبار جدید، احتمال صحت این مسئله قوت گرفته است.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار