کد خبر: ۳۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 11
وضعیت آشفته بازار موبایل با شیوع ویروس کرونا در کشور و جلوگیری از واردات این کالا به مدت محدود، وارد فاز جدیدی شد. حالا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.
به گزارش آی تابناک : وضعیت آشفته بازار موبایل با شیوع ویروس کرونا در کشور و جلوگیری از واردات این کالا به مدت محدود، وارد فاز جدیدی شد. حالا محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

ویروس کرونا فرآیند واردات موبایل به کشور و عرضه آن به بازار را با مشکلات جدی همراه کرده است. ممنوعیت واردات، توقف ثبت سفارش، تخصیص ارز در کنار عدم اجازه ارائه کالاهای وارداتی به بازار موجب کمبود گوشی در بازار موبایل شد. از طرف دیگر با تعطیلی مدارس و معرفی اپلیکیشن‌های آموزش آنلاین، نیاز دانش آموزان به ابزارهایی مانند گوشی هوشمند و تبلت بالا رفت و خانواده‌ها مجبور به تهیه آن برای فرزندان خود شدند.

تقاضای بالاتر از حد استاندارد و نبود عرضه کافی باعث شد تا مانند همیشه، کاربر نهایی، یعنی خریداران متوجه بیشترین ضرر شوند و گوشی‌های ارزان قیمت بازار را بسیار بالاتر از ارزش واقعی آنها خریداری کنند. این قیمت‌ها که در چشم بر هم زدنی بالا رفته‌اند، بعید است که با تأمین کالای مورد نیاز و تنظیم بازار، به دوران پیش از کرونا باز گردند و این یعنی وضعیت عجیب بازار موبایل تا چندی دیگر برای کاربران عادی خواهد شد.

نظر وزیر در مورد وضعیت آشفته بازار موبایل

یکی از کاربران توئیتر از آذری جهرمی در خصوص دلیل وضعیت آشفته بازار موبایل پرسید و وزیر ارتباطات در پاسخ به این کاربر عنوان کرد:

"از وزیر صمت می‌پرسم، اما احتمالاً به دلیل تعطیلی کارخانه‌های تولیدی در کشورهای تولیدکننده‌ای مثل کره جنوبی و چین، واردات کاهش داره. البته تا دو روز پیش، آمار واردات نشون می‌داد که 1.4 میلیون گوشی وارد شده که روشن نشده. شاید کمی هم احتکار باشه، البته طمینان ندارم.”

به نظر شما دلیل وضعیت بازار موبایل و گرانی بیش از اندازه گوشی‌ها در ایام کرونا چیست؟ آیا امیدی به ارزان شدن قیمت گوشی در بازار ایران دارید؟






منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار