کد خبر: ۳۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 07
هواوی آماده ورود به صنعت رایانه‌های شخصی می‌شود. از زمان رونمایی از برنامه‌های خود برای تولید یک سیستم عامل و مستقل شدن از هر کمپانی دیگری، هواوی به سختی در تلاش است تا این ایده را عملی کند.
به گزارش آی تابناک : هواوی آماده ورود به صنعت رایانه‌های شخصی می‌شود. از زمان رونمایی از برنامه‌های خود برای تولید یک سیستم عامل و مستقل شدن از هر کمپانی دیگری، هواوی به سختی در تلاش است تا این ایده را عملی کند.

با کار روی راه حل‌های نرم افزاری و سخت افزاری سفارشی، مهندسان هواوی حسابی مشغول به کار هستند و حالا این کمپانی تصمیم گرفته تا به بازیگر جدید صنعت رایانه‌های شخصی در چین تبدیل شود تا راه حل‌های فعلی که توسط تکنولوژی‌های خارجی با احتمال وجود Back door به عنوان یک تهدید برای امنیت اطلاعات چین را جایگزین کند. بنابراین بهتر است برای این موضوع آماده شوید، هواوی در حال ساخت سیستم عامل سفارشی خود با نام HarmonyOS است که در کنار راه حل‌های سخت افزاری کمپانی قرار خواهد گرفت.

HarmonyOS سال گذشته در رویداد Huawei Developer Conference 2019 به عنوان پروژه‌ای که شرکت در حال کار روی آن است، معرفی شد. با این حال به نظر می‌رسد که این پروژه تبدیل به نکته مهم‌‌تری برای این کمپانی شده زیرا منبعی در جدیدترین اخبار مربوط به صنعت در Weibo اعلام کرده هواوی آماده ورود به صنعت رایانه‌های شخصی چین می‌شود. ظاهرا این کمپانی با شهرها و منطقه‌های اصلی در چین همکای می‌کند تا زیر ساخت‌های جدید را تامین کند. و این راه حل‌ها چه هستند؟ در واقع هواوی در حال ترکیب HarmonyOS با بُرد دسکتاپ از قبل عرضه شده Kunpeng خود است.

مشخصات بُرد دسکتاپ Kunpeng:

  • پردازنده: Kunpeng 920 با 4 / 8 هسته فرکانس 2.6 گیگاهرتز
  • حافظه ذخیره سازی: شش عدد رابط SATA 3.0 و دو عدد اسلات M.2 SSD
  • حافظه: چهار عدد اسلات DDR4 2400 UDIMM با حداکثر ظرفیت 65 گیگابایت
  • اسلات PCIe: یک عدد PCIe 3.0 x16، یک عدد PCIe 3.0 x4 و یک عدد PCIe 3.0 x1
  • شبکه: دو عدد LOM NIC، پشتیبانی از پورت‌های شبکه GE یا اپتیکال
  • USB: چهار عدد USB 3.0 و چهار عدد USB 2.0



منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار