کد خبر: ۳۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 06
همان‌طور که می دانید، سوکت پردازنده جدید LGA1200 عمر کُوتاهی دارد و با نسل دوازدهم از پردازنده‌های اینتل یا همان Alder Lake-S، جای خود را به سوکت جدیدتر LGA1700 می‌دهد. هرچند معرفی دو سوکت پردازنده مختلف در یک بازه زمانی کوتاه موجب خشم خیلی‌ها شده، اما ظاهراً سوکت LGA1700 آمده است که بماند.
به گزارش آی تابناک : همان‌طور که می دانید، سوکت پردازنده جدید LGA1200 عمر کوتاهی دارد و با نسل دوازدهم از پردازنده‌های اینتل یا همان Alder Lake-S، جای خود را به سوکت جدیدتر LGA1700 می‌دهد. هرچند معرفی دو سوکت پردازنده مختلف در یک بازه زمانی کوتاه موجب خشم خیلی‌ها شده، اما ظاهراً سوکت LGA1700 آمده است که بماند.

تا کنون اینتل به واسطه تغییر سوکت یا معرفی چیپست جدید، از امکان استفاده از بیش از دو نسل از پردازنده‌های خود بر روی یک مادربرد جلوگیری کرده است. حتی با اینکه سوکت پردازنده LGA1151 میان پردازنده‌های نسل ششمی، هفتمی و هشتمی و نهمی مشترک بود، اما به طور کاملاً هدفمند تنها مادربردهای سری 300 از پردازنده‌های نسل هشتم و هفتم پشتیبانی می‌کنند، این در حالی است که عملاً هیچ تفاوتی در کار نبود و حتی ایسوس اذعان کرده بود امکان استفاده از پردازنده‌های نسل هشتمی و نهمی بر روی مادربردهای Z270 وجود دارد اما اینتل مانع از این کار می‌شود.

برخی نیز با مادهای سخت افزاری، موفق به راه اندازی پردازنده‌های نسل هشتمی و نهمی بر روی مادربردهای Z170 شدند تا نشان دهند اینتل ناسازگاری‌های مصنوعی وضع می‌کند و صرفاً به دنبال کسب سود بیشتر است.

حالا یک گزارش جدید که از سوی NotebookCheck منتشر شده، نشان می‌دهد اینتل سوکت جدید LGA1700 با این هدف طراحی کرده که دست کم از سه نسل از پردازنده‌های آتی این کمپانی (شامل Alder Lake-S و دو نسل پس از آن) پشتیبانی کند. با پردازنده‌های نسل دوازدهمی Alder Lake-S اینتل برای اولین بار به طراحی مشابه big.LITTLE در چیپست های موبایل Arm روی می‌آورد و هسته‌های پردازشی پرد قدرت را با هسته‌های کم مصرف‌تر ترکیب می‌کند.

در این طراحی از هسته‌های ضعیف‌تر برای اجرای پردازش‌های معمول استفاده می‌شود که به کاهش مصرف انرژی و تولید گرما کمک می‌کند اما در مواقعی که به قدرت پردازشی بیشتر نیاز باشد، هسته‌های بزرگ‌تر وارد عمل می‌شوند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار