کد خبر: ۳۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 06
بر پایه یک گزارش منتشر شده از سوی نشریه دیجیتایمز، انویدیا بهبودهای ناشی از به‌کارگیری فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC توسط AMD را دست کم گرفته بود و ظاهراً همین برآورد غلط باعث شده انویدیا به اقدامات احتیاطی دست بزند.
به گزارش آی تابناک : بر پایه یک گزارش منتشر شده از سوی نشریه دیجیتایمز، انویدیا بهبودهای ناشی از به‌کارگیری فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC توسط AMD را دست کم گرفته بود و ظاهراً همین برآورد غلط باعث شده انویدیا به اقدامات احتیاطی دست بزند.

اخیراً انویدیا برای تولید محصولات خود با فناوری 5 و 7 نانومتری با کمپانی تایوانی TSMC قرار داد منعقد کرده است اما از آنجایی که محصولات AMD هم با همین فناوری‌ها تولید می‌شوند، نمی‌تواند باعث برتری محصولات انویدیا شود. در وجود همین واقعیت از ژوئیه 2019 گزارش‌هایی از سپردن تولید پردازنده‌های گرافیکی انویدیا به کمپانی کره‌ای سامسونگ به گوش می‌رسد. ظاهراً این تلاش‌ها ناشی از برآورد غلط انویدیا در بهبود راندمان محصولات 7 نانومتری AMD است. به عبارتی دیگر؛ ادعا شده انویدیا فکر نمی‌کرد به‌کارگیری فناوری ساخت 7 نانومتری تا این اندازه منجر به افزایش راندمان پردازنده‌های گرافیکی رقیب شود و حالا برای اینکه برتری خود را مجدداً به دست بیاورد، باید سراغ یک فناوری ساخت بهتر باشد.

با نزدیکی انویدیا به سامسونگ و مهاجرت اپل به فناوری ساخت 5 نانومتری، AMD بدون اتلاف وقت ظرفیت تولید 7 نانومتری TSMC را به خود اختصاص داد. همچنین گفته می‌شود انویدیا مرتکب یک خطای استراتژیک دیگر شده و آن قمار مجدد بر روی فناوری‌های ساخت TSMC است. این در حالی است که انویدیا بخشی از تولید خود را با هدف دست یابی به راندمان بهتر نسبت به محصولات رقیب، به سامسونگ خواهد سپرد.

البته گفته می‌شود همکاری انویدیا با سامسونگ بیشتر با هدف چانه زنی با TSMC بر سر قیمت بوده است اما در نهایت موفقیت زیادی عاید انویدیا نمی‌شود و AMD قرار دادهای محکمی با TSMC بسته است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ می‌تواند راندمان بالاتری برای محصولات انویدیا به ارمغان بیاورد یا نه.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار