کد خبر: ۳۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 04
امسال با تمام مشکلاتش سال خوبی برای کمپانی وان پلاس می‌باشد. این کمپانی بلاخره لقب “پرچمدار کش” را از روی دستگاه‌های خود حذف کرده است و به جای یدک کشیدن این اسم، مستقیما وارد بازی پرچمدار‌های گران قیمت شده است.
به گزارش آی تابناک : امسال با تمام مشکلاتش سال خوبی برای کمپانی وان پلاس می‌باشد. این کمپانی بلاخره لقب "پرچمدار کش” را از روی دستگاه‌های خود حذف کرده است و به جای یدک کشیدن این اسم، مستقیما وارد بازی پرچمدار‌های گران قیمت شده است. با این وجود وان پلاس سعی کرده است تا وان پلاس 8 پرو را نسبت به دستگاه‌های 1400 و 1200 دلاری کنونی، با قیمت پایین‌تر 900 دلار وارد بازار کند. همچنین برادر کوچک‌تر این سری، وان پلاس 8 نیز از قیمت 699 دلاری برخوردار است که با توجه به مشخصاتی که با این قیمت به کاربر ارائه می‌کند، یک انتخاب مناسب خواهد بود. OnePlus Z قرار بود به عنوان OnePlus 8 Lite در کنار دو دستگاه دیگر این خانواده ماه پیش رونمایی شود اما متاسفانه به دلایلی عرضه این دستگاه به تعویق افتاده است. استفاده OnePlus Z از اسنپدراگون 765 و نبود موجودی کافی از این قطعه یکی از دلایل تاخیر در عرضه این موبایل است.

بر اساس خبر‌های جدیدی که به صورت شایعه در اینترنت درحال انتشار است، وان پلاس Z در ماه July بلاخره رونمایی خواهد شد. این دستگاه در ابتدا قرار بود با پردازنده Dimensity 1000L مدیاتک وارد بازار شود اما بعدا مشخص شد که این مورد یک شایعه با احتمال کم بوده و پردازنده این موبایل به طور قطع اسنپدراگون 765 با پشتیبانی از باند مخابراتی 5G خواهد بود. اما با توجه به وضعیت کنونی و بیماری کرونا، وضعیت تولید و توسعه تمام قطعات الکترونیکی به شدت وخیم شده است. همین مورد را نیز می‌توان از نبود نیروی کافی در کوالکام برای تولید تعداد واحدهای مورد نیاز وان پلاس برای تولید OnePlus Z متوجه شد.

اسنپدراگون 765

کوالکام و وان پلاس رابطه بسیار نزدیکی را با یکدیگر دارند و اگر بخواهیم به طور کلی به این موضوع اشاره کنیم، وان پلاس از زمان پایه گذاری خود از پردازنده‌های کوالکام در دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده کرده است. پس اگر کوالکام برای یکی از نزدیک‌ترین خریداران خود نتواند قطعات مورد نیاز را تهیه کند، مابقی کمپانی‌های تولید کننده تلفن همراه نیز وضعیت یکسانی را همانند وان پلاس تجربه خواهند کرد.

استفاده OnePlus Z از اسنپدراگون 765 می‌تواند به غیر از جنبه نبود قطعات، از نظر عملکرد نیز تاثیر منفی بر روی دستگاه بگذارد. از آنجایی که Dimensity 1000L کمپانی مدیاتک از قدرت پردازشی بالاتری نسبت به پردازنده اسنپدراگون 765 برخوردار است، باید دید که وان پلاس با بهینه سازی رابط کابری خود چه مقدار بهبود در بخش پردازشی دستگاه و سرعت آن نسبت به دو برادر بزرگتر سری وان پلاس 8 ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است بدانید که نبود پردازنده تنها دلیل تاخیر در عرضه دستگاه نیست. از آنجایی که OnePlus Z در ابتدا ساخت و توسعه خود با پردازنده مدیاتک یکسان شده بود، تغییر در بخش سخت افزار این دستگاه برای یکسان سازی آن با پردازنده اسنپدراگون 765 نیز یکی از دلایل تاخیر در عرضه این دستگاه می‌باشد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار