کد خبر: ۳۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 03
همانطور که می‌دانید طی ایام کرونایی یکی از مهمترین بحث‌ها استفاده دانش‌آموزان از بستر اینترنت برای آموزش آنلاین بوده است. در این خصوص تا به امروز شکایت‌های فراوانی به دلایل گرانی ابزارهای هوشمند جهت دسترسی به شبکه شاد و مسائل دیگر مطرح شده که به نظر وزارت آموزش و پرورش طرحی جدید برای این حوزه را در سر دارد.
به گزارش آی تابناک : همانطور که می‌دانید طی ایام کرونایی یکی از مهمترین بحث‌ها استفاده دانش‌آموزان از بستر اینترنت برای آموزش آنلاین بوده است. در این خصوص تا به امروز شکایت‌های فراوانی به دلایل گرانی ابزارهای هوشمند جهت دسترسی به شبکه شاد و مسائل دیگر مطرح شده که به نظر وزارت آموزش و پرورش طرحی جدید برای این حوزه را در سر دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص مشکلات سامانه «شاد»، با بیان اینکه با همکاری اپراتور همراه اول، کار بسیار گسترده‌ای آغاز شد چراکه باید ۱۵ میلیون دانش‌آموز به یک میلیون فرهنگی مرتبط می‌شدند و در چند روز اول ۲ میلیارد پیام ردوبدل شد و شاید بزرگترین پیام‌رسان کشور محسوب شود؛ گفت: برخی مشکلات مانند ردوبدل نشدن یک محتوا و غیره وجود دارد که در یک کارگروهی به‌صورت مدوام مشکلات رصد و بررسی می‌شود.

علی الهیار ترکمن با ارائه توضیحاتی درخصوص راهکارهای این وزارتخانه درباره مناطقی که دسترسی به اینترنت ندارند، درباره پوشش دانش‌آموزان در «شاد» اعلام نموده که اگر آن مسائلی که در حین اجرا و استقرار وجود دارد، حل‌وفصل شود، پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۸۵% دانش‌آموزان می‌توانند از «شاد» استفاده کنند. 

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش افزود:

برای حل مشکل نداشتن تلفن همراه برای دانش‌آموزان، شاید نتوانیم در کوتاه‌مدت ورود کنیم اما برای بازه میان‌مدت تمهیداتی را پیش‌بینی کردیم و با وزارت ارتباطات برای ساخت یا واردکردن تبلت‌های دانش‌آموزی در حال رایزنی و همکاری هستیم.

ساخت تبلت به دلیل ساختار داخلی آن و قطعاتی که مورد نیاز است چندان فرآیند دشواری نیست و می‌توان با همکاری شرکت‌های چیی به راحتی این فرآیند را به سرانجام رساند. البته بحث کیفیت و استفاده از پتانسیل مناطق آزاد در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد تا قیمت نهایی این محصول در نهایت چندان بالا نباشد که دانش‌آموزان در هر سطوحی آن را خریداری و تهیه کنند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار