کد خبر: ۳۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 03
نزدیک به یک سال پیش بود که خبر همکاری Samsung و AMD، در زمینه ساخت تراشه‌های کلاس موبایل به صورت رسمی اعلام شد. اینک بنچمارک‌هایی از نخستین تراشه SOC که ماحصل این همکاری است، نشان می دهد که ترکیبی AMD و Samsung به یک قدرت حیرت انگیز ختم شده است
به گزارش آی تابناک : نزدیک به یک سال پیش بود که خبر همکاری Samsung و AMD، در زمینه ساخت تراشه‌های کلاس موبایل به صورت رسمی اعلام شد. اینک بنچمارک‌هایی از نخستین تراشه SOC که ماحصل این همکاری است، نشان می دهد که ترکیبی AMD و Samsung به یک قدرت حیرت انگیز ختم شده است. معماری کارت‌های گرافیک RDNA در یک تراشه کوچک چه نتیجه ای در پی خواهد داشت؟

طبق قرارداد همکاری بین سامسونگ و ای‌ام دی، کمپانی کره‌ای سامسونگ اجازه استفاده از فناوری و معماری گرافیکی Radeon را در تراشه‌های کلاس موبایل خود به دست آورده است. اینک سامسونگ می‌تواند پردازنده‌های مجتمعی را برای گوشی‌های هوشمند، تبلت و... طراحی کند که در بخش GPU از آخرین معماری‌های Radeon بهره می‌برند. اولین تراشه سامسونگ که با استفاده از ریزمعماری گرافیکی AMD طراحی شده است، در سال 2021 معرفی خواهد شد.

سامسونگ وعده داده بود که قدرت تراشه‌های آینده این شرکت بسیار بالا بوده و پردازش‌های کلاس موبایل را به یک بخش جدید وارد خواهد کرد. در روزهای اخیر، رسانه‌های کره‌ای بنچمارک هایی را از این تراشه منتشر کرده‌اند. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که Samsung به وعده خود وفادار بوده و باید در انتظار یک انقلاب جالب توجه در حوزه تراشه‌های کلاس موبایل باشیم.

Samsung-2.jpg

در حال حاضر اشاره‌ای به نام این تراشه نشده‌ام امی دانیم که با یک پرچمدار از خانواده Exynos روبرو هستیم. جالب است بدانید که نتایج به دست آمده در بنچمارک GFXBench به قدری بالا است که می‌تواند رقبای سامسونگ را به شکل اساسی نگران کند. تراشه مرموز سامسونگ در بنچمارک GFXBench، به سادگی تراشه گرافیکی Adreno 650 را از میان برداشته و حتی عملکردی سه برابر سریع‌تر از Adreno 650 را به نمایش می‌گذارد. این تراشه در بخش گرافیکی از ریزمعماری AMD Radeon RDNA بهره برده اما نوع دقیق آن مشخص نشده است.

امتیازهای پردازنده مجتمع (SOC) سامسونگ که از معماری AMD Radeon در آن استفاده شده است، به شرح زیر است:

  • بنچمارک GFXBench Manhattan 3.1: امتیاز 181.8 فریم در ثانیه
  • بنچمارک GFXBench Aztec (Normal):: امتیاز 138.25 فریم در ثانیه
  • بنچمارک GFXBench Aztec (High): امتیاز 58 فریم در ثانیه





منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار