کد خبر: ۳۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 03
زمانی می توان در کار با نرم افزار افتر افکت که مهمترین نرم افزار در ساخت موشن گرافی است موفق عمل کرد که بتوان افزونه ها یا پلاگین های شگفت انگیز آن را به درستی به کار برد.
به گزارش آی تابناک : زمانی می توان در کار با نرم افزار افتر افکت که مهمترین نرم افزار در ساخت موشن گرافی است موفق عمل کرد که بتوان افزونه ها یا پلاگین های شگفت انگیز آن را به درستی به کار برد. استفاده بهینه از این قبیل ابزارها موجب می شود که مشکلات رایجی همچون اتلاف وقت و سختی طراحی به سهولت حل شوند. در واقع افزونه های افتر افکت را می توان امکانی شگفت انگیزی دانست که تحقق ایده های ذهنی در دنیای واقعی را امکان پذیر کرده اند.

به همین دلیل در این مطلب مهمترین افزونه های افتر افکت را به صورت اجمالی اشاره کرده ایم تا با خصوصیات و نحوه کار آن ها بیشتر آشنا شوید. اگرچه نباید فراموش کرد برای متخصص شدن در این زمینه نیاز به دانش و آگاهی بیشتر است ، ولی برای راحت تر شدن کارتان ابتدا سفارش موشن گرافیک میتواند به صرفه تر باشد .

کاربردهای رایج مهمترین افزونه های افتر افکت

● پلاگین Duik

این پلاگین همچون آچار فرانسه روند کار طراحان را در حوزه انیمیشن سازی و پیاده سازی عملکرد rig به شدت ارتقاء داده و توانسته جایگاه شاخصی به دست آورد.

یکی از چالش های فریبنده ای که کاربران در زمینه استفاده از نرم افزار افتر افکت و پیاده سازی rig دارند و ممکن است آنچنان تمایلی به استفاده از این پلاگین نداشته باشند وجود بخشی در نرم افزار برای این عملکرد است اما نباید فراموش کنید که باتوجه به لایه به لایه بودن قابلیت های rig، در زمان پیشرفت لایه ها ممکن است نرم افزار خام افترافکت به خوبی نتواند انتظارات را برآورده سازد.

در حقیقت طراحی اشیا متحرک با کمک این پلاگین و تعیین نقاط متحرک به امری بسیار آسان تبدیل شده است. بی جهت نیست که در طراحی انیمیشن های پیشرفته این ابزار جایگاه ویژه ای دارد و گاه به عنوان ستون فقرات انیمیشن سازی نیز یاد می شود.

● پلاگین node 2

این پلاگین نیز با کاربرد وسیعی که دارد جزء افزونه های شاخص افتر افکت معرفی می شود. بی جهت نیست که در انیمیشن های پیشرفته استفاده زیادی پیدا کرده است.

عناصر پیشرفته سه بعدی بیشتری در پلاگین نود 2 در مقایسه با سایر افزونه های نرم افزار افترافکت وجود دارند که تاثیر آن ها را می توان در طراحی های واسط کاربری به خوبی دید.

برای ترسیم اشکال در فضای سه بعدی باتوجه به امکان استفاده از این افزونه به شکل انتزاعی و مجزا به امری آسان تبدیل شده است.

اما این پلاگین ضعف هایی نیز دارد از جمله آنکه نمی توان در ویندوز از آن بهره برد در حالی که فقط بر روی سیستم عامل مک قابل استفاده است.

افزونه های افتر افکت جهت پیدا کردن خطا

● پلاگین Magic bullet

پلاگین Magic bullet در نویزیابی کاربردی خارق العاده دارد به طوری که کارشناسان آن را به عنوان یکی از بهترین افزونه های شاخص که عملکردی باور نکردنی در حذف نویز دارد قرار می دهند.

گرافیست ها که حوزه فعالیت آنها با زمینه های سه بعدی گره خورده است این افزونه قوی را بسیار محبوب می دانند به جهت آنکه به راحتی از این طریق می توانند خطای ایجاد شده را از بین ببرند.

اگرچه نمونه های دیگری نیز با عملکرد حذف نویز متداول بود اما با توجه به عملکرد بینظیر این افزونه استقبال از آن به شکل باور نکردنی افزایش پیدا کرده است.

استفاده از نسخه red giant برای افرادی که دارای سیستمی هستند که پردازنده گرافیکی قدرتمند بر روی آن نصب است، توصیه می شود.

از جمله مزایای آن می توان به سرعت بالا و عملکرد غیر منتظره اشاره کرد، بی جهت نیست که در ویدئو های دوربین این پلاگین کاربردی گسترده دارد.

 پلاگین Universe 2.1

این پلاگین نیز در زمینه خطا یابی عملکرد ویژه ای دارد که در کنار افکت دهی متنوع توانسته خود را در لیست بهترین افزونه های افتر افکت جای دهد، علاوه بر آن که داشتن۶۰ افکت مبتنی بر پردازنده گرافیکی سبب شده از آن در بسیاری از پروژه ها نیز استقبال گسترده ای شود تا بتوانند از امکانات بینظیر آن بهره ببرند.

افراد در این افزونه می توانند به راحتی شاهد انواع حالات انتقال تا جلوه های ویدئویی و موشن گرافیک باشند و از این نظر مبهوت شوند.

نباید فراموش کنید که با توجه به اینکه طراحی افکت ها بر پایه پردازنده گرافیکی صورت گرفته است در مقایسه با سایر افکت هایی که در افتر افکت که به شکل پیش فرض قرار گرفته اند سرعت بینظیری را می توان شاهد بود.

pr-13-2.jpg

در حقیقت با توجه به امکان انواع حالت انتقال، اعمال جلوه های ویدئویی به شکل بسیار دقیق و مطمئن صورت می گیرد در کنار آنکه سرعت بالایی که فراهم می کند امکان پیاده سازی ایده های بکر و جدید را بسیار راحت کرده است.

نکات مهم و شاخص در استفاده بهینه از افزونه های افتر افکت
در صورتی می توان نتیجه کارآمدی در استفاده از افزونه های افتر افکت را مشاهده کرد که به شکل متعادل مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده بیش از حد از این افزونه ها علاوه بر آن که موجب کاهش کیفیت کار و دور شدن از شکل طبیعی می شود حتی ممکن است تاثیر منفی بر نظر بیننده نیز داشته باشد.

افزونه های افتر افکت را به عنوان یک قابلیت کمک کننده مهم برمی شمارند. نباید فراموش کرد که طراحان حرفه ای در حقیقت وظیفه ایده دهی و اعمال قالب بندی طرح را به عهده دارند.

افزونه های افتر افکت را می توان به عنوان ابزاری دانست که با کاهش زمان اعمال تغییرات سبب تسریع روند پیگیری پروژه می شود. در حال حاضر با توجه به مزایا و نتایجی که افزونه های افتر افکت به همراه داشته اند همه روزه شاهد رونمایی افزونه های جدیدتر افتر افکت هستیم تا طراحی به شکلی کارآمد، راحت و زیبا صورت گیرد و بتوان فرآیند ایده دهی تا اجرا را سریعتر طی کرد.

سخن پایانی
در آخر باید بدانید که اگر دوست دارید که فقط در مدتی کوتاه طرح ها و ایده های ذهنی خود را در انیمیشن ها، پیاده سازی کنید، نیاز است که با آموزش و شناخت افزونه های افتر افکت این کار را بدون دردسر و به شکل مقرون بصرفه انجام دهید تا شاهد نتایج فوق العاده ای باشید ، و اگر وقت برای انجام یادگیری ندارید سفارش موشن گرافیک خود را به آژانس دیجیتال مارکتینگ پلاسینگ بسپارید .





منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار