تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 April 16
در حالی که بازار IT تهران همچنان در رکود به سر می برد، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران معتقد است که تنها حمایت دولت از بنگاه های اقتصادی می تواند نجات بخش بازار IT تهران باشد.
"سید مهدی میرمهدی کمیجانی " رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به افت 90 درصدی خریدوفروش در بازار كالاهاي آي تي تهران ، گفت: در سال گذشته سهم قابل توجهی از فروش فعالان این عرصه کاهش یافت به طوری که شاهد ضررهای سنگین فعالان این حوزه بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل عوامل متعددی میزان تقاضا برای انواع کالاهای آی تی فروکش کرد، گفت: نوسانات مکرر نرخ ارز در کشور در سال گذشته، میزان حضور مراجعه کنندگان در بازار کالاهای آی تی را به طور چشمگیری کاهش داد به طوری که در ماه های پایانی سال گذشته برخی از فروشگاه ها تا چند روز هیچ گونه فروشی صورت نمی گرفت.
میرمهدی دلایل مختلف همچون مسایل سیاسی و کاهش قدرت اقتصادی مردم را از موارد این بی رونقی اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط سال گذشته می توان گفت که کالاهای آی تی در اولویت خرید افراد خارج شد.

حمایت دولت از بنگاه های اقتصادی نجات بخش بازار IT تهران

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به وضعیت فعلی بازار ای تی در اولین ماه سال جاری تصریح کرد: رکود مستمر بازار آی تی تهران در اولین ماه سال جاری نیز قابلا محسوس بود به طوری که خریدوفروش چندانی در این ایام صورت نگرفت.

وی خروج رکود بازار آی تی تهران را مستلزم حمایت مسوولین از بنگاه های اقتصادی دانست و افزود: تنها در این صورت شاهد بازگشت رونق به این بازار خواهیم شد در غیر این صورت فعالان این حوزه با ضررهای هنگفتی روبرو خواهند شد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که کارشناسان این حوزه سه عامل "اولویت بندی نیازها "، "کمبود نقدینگی در اختیار مردم" و "نامشخص بودن شرایط سیاسی»" دلیل اصلی رکود بازار IT اعلام شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار