کد خبر: ۳۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 30
نمایشگر گیمینگ منحنی G27C5 محصول جدیدی از کمپانی تایوانی MSI می باشد که در زمینه تولید تجهیزات مخصوص بازی شهرت فراوانی دارد. G27C5 با وجود برخورداری از طراحی مناسب و ویژگی‌های بارز مانند سرعت بسیار بالا، گزینه‌ای مناسب برای کاربرانیست که قصد صرف هزینه زیادی ندارند و در عین حال کارت گرافیک آنها جز پرچمداران نیست.
به گزارش آی تابناک : نمایشگر گیمینگ منحنی G27C5 محصول جدیدی از کمپانی تایوانی ام اس آی می باشد که در زمینه تولید تجهیزات مخصوص بازی شهرت فراوانی دارد. G27C5 با وجود برخورداری از طراحی مناسب و ویژگی‌های بارز مانند سرعت بسیار بالا، گزینه‌ای مناسب برای کاربرانیست که قصد صرف هزینه زیادی ندارند و در عین حال کارت گرافیک آنها جز پرچمداران نیست. این مدل یک بروزرسانی برای نمایشگر Optix G27C4 محسوب می‌شود که سال گذشته روانه بازار شد. از نظر ظاهری هیچ تفاوتی در مدل بروزرسانی شده دیده نمی‌شود.

البته این اتفاق بدی نیست چرا که حتی مدل قدیمی نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد و از نظر کاهش تاری تصویر و کنتراست و البته رفرش‌ریت جز نمایشگرهای ایده‌آل به حساب آمد. به طوری که یکی از برترین نمایشگرهای گیمینگ 27 اینچی Full HD حال حاضر در بازار محسوب می‌شود. از نظر مشخصات فنی، G27C5 درست مانند مدل سال قبل خود دارای یک پنل 27 اینچی VA با رزولوشن 1080p است. شعاع نمایشگر این منحنی R1500 است زمان پاسخگویی آن تنها 1 میلی ثانیه می‌باشد. نرخ تازه سازی تصویر نیز همان 165 هرتز است و نسبت به G27C4 تغییری نداشته و میزان روشنایی 250 نیت و نسبت 3000:1 نیز مشابه مدل قدیمی‌تر است.

نمایشگر گیمینگ منحنی G27C5 با کمترین تغییر ممکن نسبت به G27C4

در واقع تنها وجه تمایزی که در نمایشگر گیمینگ منحنی G27C5 دیده می‌شود، میزان پوشش رنگ‌هاست. در حالی که هر دو مدل قادر به پشتیبانی 90 درصدی از استاندارد DCI-P3 هستند، مدل جدید C5 از نظر پشتیبانی از sRGB برابر با 113 درصد است در حالی که C4 می توانست 120 درصد از رنگ‌های محدوده این استاندارد را پوشش دهد. در مورد C4 کمپانی MSI فقط اعلام کرده بود که از پنل VA برخوردار است اما سازنده تایوانی اعلام کرده G27C5 دارای پنل VA ساخت سامسونگ است.

نمایشگر گیمینگ منحنی MSI G27C5

همان طور که مشخص است، تقریبا از همه لحاظ مدل جدید مانند نسل قبل خود است. به نظر می‌رسد فقط MSI کمپانی تامین کننده پنل برای این نمایشگر را تغییر داده که مقداری پوشش دهی رنگ آن فرق می کند. جز این مورد هیچ تفاوت دیگری دیده نمی‌شود. اما در هر صورت سازنده تایوانی تصمیم گرفته صرفا به خاطر تغییر سازنده پنل این نمایشگر، آن را در قالب یک مدل جدید روانه بازار کند. G27C5 از فناوری FreeSync شرکت AMD پشتیبانی می‌کند و بازه 48 تا 165 هرتز را پوشش می‌دهد تا در حین بازی، گیمر با تصاویر بریده شده مواجه نشود.

درگاه های تعبیه شده برای این مانیتور گیمینگ عبارتند از یک پورت DisplayPort و دو پورت HDMI 1.4 که این مورد رفرش‌ریت نمایشگر را به حداکثر 144 هرتز محدود می‌کند. پایه نمایشگر نیز نسبت به مدل قبلی به نظر تغییری نداشته و بین زاویه -5 تا 20 درجه قابل تنظیم است. MSI هنوز قیمت رسمی این مدل را اعلام نکرده اما با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات یکسان، انتظار می‌رود با قیمت 250 دلار روانه بازار شود. پس از مدتی احتمالا قیمت G27C4 به 139 دلار کاهش پیدا خواهد کرد.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار