کد خبر: ۳۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 29
در یک خبر خوب AMD رسماً اعلام کرد این کمپانی هنوز به زمان‌بندی های پیشین خود متعهد است و پردازنده‌های نسل چهارمی Ryzen 4000 بر پایه ریزمعماری Zen 3 و ریزمعماری گرافیکی RDNA2 تا پیش از پایان سال میلادی جاری رونمایی خواهند شد.
به گزارش آی تابناک : در یک خبر خوب AMD رسماً اعلام کرد این کمپانی هنوز به زمان‌بندی های پیشین خود متعهد است و پردازنده‌های نسل چهارمی Ryzen 4000 بر پایه ریزمعماری Zen 3 و ریزمعماری گرافیکی RDNA2 تا پیش از پایان سال میلادی جاری رونمایی خواهند شد. به این ترتیب به نظر نمی‌رسد شیوع جهانی بیماری کرونا ویروس جدید بر عرضه محصولات جدید AMD تأثیر زیادی داشته باشد.

طبق اعلام AMD، این کمپانی با به‌کارگیری ریزمعماری جدید و تازه نفس Zen 3، پردازنده‌های سازمانی EPYC Milan، پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen Vermeer و APU های مخصوص لپ تاپ Cezanne را عرضه می‌کند. البته هنوز زمان عرضه آنها مشخص نیست اما می دانیم در سال 2020 رونمایی خواهند شد.

انتظار می‌رود با ریزمعماری Zen 3، شاهد کنار گذاشته شدن واحدهای CCX چهار هسته‌ای باشیم و AMD به واحدهای هشت هسته‌ای روی بیاورد. همچنین تولید با استفاده از یک فناوری ساخت 7 نانومتری پیشرفته‌تر چون  TSMC N7P یا N7 متصور است.

متأسفانه در بخش گرافیک تضمینی وجود ندارد که AMD کارت گرافیک گیمینگ بر پایه ریزمعماری جدید RDNA2 عرضه کند و ممکن است تنها به چیپست های پلی استیشن 5 و Xbox Series X محدود شود که انتظار می‌رود همین امسال از راه برسند. با این حال می‌توان امیدوار اشاره AMD  به پردازنده‌های گرافیکی بر پایه ریزمعماری RDNA، شامل پردازنده‌های گرافیکی مجزا نیز شود.

مطمئناً طی هفته‌ها و ماه‌های پیش رو شاهد انتشار اطلاعات بیشتری خواهیم بود. چه کسی می‌داند، شاید AMD ریزمعماری گرافیکی RDNA2 در پاسخ به Ampere انویدیا وارد میدان کند.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار