کد خبر: ۳۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 28
ساعاتی قبل پنتاگون به صورت رسمی وجود اجرام پرنده که در سال‌های گذشته توسط نیروی دریایی این کشور کشف و از آنها فیلمبرداری شده بود را تأیید کرد. این اتفاق برای اولین بار توسط یک نهاد رسمی دولتی در دنیا اتفاق افتاده و می‌تواند مهر تأییدی بر وجود یوفوها یا همان بشقاب پرنده‌ها باشد.
به گزارش آی تابناک : ساعاتی قبل پنتاگون به صورت رسمی وجود اجرام پرنده که در سال‌های گذشته توسط نیروی دریایی این کشور کشف و از آنها فیلمبرداری شده بود را تأیید کرد. این اتفاق برای اولین بار توسط یک نهاد رسمی دولتی در دنیا اتفاق افتاده و می‌تواند مهر تأییدی بر وجود یوفوها یا همان بشقاب پرنده‌ها باشد.

از قدیم‌الایام داستان‌های زیادی را پیرامون وجود اجرام و اشیایی فضایی شنیده‌ایم که افرادی ادعا کرده‌اند آنها را با اشکال نامتعارف و بیشتر شبیه به یک بشقاب را در آسمان دیده‌اند. این اجسام به دلیل ماهیت آنها شیءِ ناشناسِ پرنده (Unidentified flying object) یا UFO (یوفو) نامیده شده‌اند.

در برخی روایت‌ها تعریف شده حتی آمده است که بعضی افراد توانسته‌اند شکل این اجرام را از نزدیک ببینند. شاید بتوان اینطور گفت که فصل مشترک کلیه این گزارشات، سرعت بسیار بالای این اجرام و ناپدید شدن ناگهانی آنها بوده است.

UFO-3.jpg
تصاویری از ویدئوی اولیه منتشر شده توسط نیویورک تایمز

اما همانطور که گفتیم در خبری که ساعاتی پیش توسط وزارت دفاع ایالات متحده به صورت رسمی مورد تأیید قرار گرفت اعلام شد، ویدئوهای منتشر شده قبلی همگی صحت داشته و جزء اطلاعات طبق‌بندی شده دولتی و دفاعی بوده‌اند.

در اولین نسخه، ویدئویی در سال 2017 توسط وبسایت نیویورک تایمز منتشر شده بود. در آن زمان نیویورک تایمز مدعی شده بود که ویدئوهای منتشر شده از اسناد طبقه‌بندی شده نیروی دریای آمریکا لو رفته و در اختیار آنها قرار گرفته ولی به دلیل عدم تأیید مقامات دولتی و اراده سازمان‌دهی‌شده بر مخفی بودن آن اطلاعات، هیچ‌گاه این ویدئوها به صورت جدی توسط رسانه‌ها دنبال نشدند و به صورت  همان ادعا باقی‌ماندند.

اما همانطور که گفتیم ساعتی پیش خبری توسط CNN و سپس همه وبسایت‌های خبری معتبر دنیا منتشر شد که چشمان ما را گردتر از همیشه کرده است: «نیروی دریایی آمریکا به صورت رسمی ویدئوهایی از اجرام پرنده ناشناس را منتشر کرد».

UFO-1.jpg

UFO-2.jpg
تصاویری از ویدئوی تأیید شده اخیر

در این خبر سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به صورت تلویحی از این اجسام با عنوان «پدیدههای هوایی غیر قابل توضیح» نام برده و معتقد است که این اجسام همان یوفوها یا اشیا ناشناس پرنده‌ای هستند که در بالا به آنها اشاره کردیم. در ادامه این مقام دولتی اذعان نموده که هدف پنتاگون از انتشار این ویدئو روشن کردن این قضیه بوده است که اجسام ناشناس پرنده به صورت واقعی وجود دارند ولی ماهیت آنها همچنان برای این سازمان، نامشخص و نامفهوم است.

سوزان گاف، یکی از مقامات پنتاگون در این زمینه می‌گوید:

وزارت دفاع ایالات متحده سه ویدئو محرمانه نیروی دریایی که یکی از آنها در ماه نوامبر 2004 و دو ویدئوی دیگر در ژانویه 2015 ضبط شده بوده و پس از افشای اطلاعات در سال‌های 2007 و 2017 توسط رسانه‌ها، منتشر شده بودند را تأیید می‌نماید.

در ادامه خانم گاف اعلام کرده که این نهاد پس از بررسی دقیق مشخص کرده که انتشار این ویدئوها از لحاظ امنیتی و طبقه‌بندی شده حساسیت خاصی نداشته و نمی‌تواند به عکس‌العمل متعاقب آن توسط نیروی فضایی ارسال کننده این اجسام ختم شود.

اما همانطور که در ویدئوهای فوق مشاهده نمودید در هر سه آنها (که در قالب یک ویدئو واحد در اختیار شما دوستان قرار گرفته) از دوربین‌های مادون قرمز ویژه برای فیلمبرداری استفاده شده که قابلیت قفل کردن روی سوژه را دارند. در این ویدئوها نیروهای نظامی که اقدام به فیلمبرداری کرده‌اند از سرعت بسیار بالای جسم در حال پرواز اظهار تعجب کرده و می‌گویند که تا به حال چیزهایی مانند این را مشاهده نکرده‌اند.

در این حالت دو احتمال کلی را می‌توان برای انتشار و تأیید این ویدئوها توسط پنتاگون در این ایام خاص مطرح کرد. احتمال اول مربوط به بیماری کرونا و تلاش دولت آمریکا برای منحرف کردن اذهان عمومی از مشکلاتی است که سیستم درمانی این کشور با آنها دست و پنجه نرم می‌کند و اما احتمال دوم که بسیار مهمتر و جذاب‌تر به نظر می‌آید تلاش دولت آمریکا برای جلب نظرات به لزوم تشکیل ارتش‌های فضایی است.

همانطور که می‌دانید دولت ترامپ چندی پیش به صورت رسمی موجودیت ارتش فضایی ایالات متحده را اعلام کرد و شرایط بسیار سخت و پیچیده وزارت دفاع آمریکا برای استخدام نیرو در این ارتش باعث شده تا توجهات زیادی به آن جلب شود. دولت آمریکا قرار است از اول ماه می (3 روز دیگر) استخدام پرسنل در این نیروی تازه تأسیس را به صورت رسمی آغاز کند و آنطور که اطلاعیه‌های منتشر شده در این زمینه نشان می‌دهند این نیروها باید سابقه نظامی داشته و تحت تدابیر شدید امنیتی و اطلاعاتی قرار گیرند.

به هر حال با توجه به انتشار این ویدئوها و مهر تأیید رسمی پنتاگون بر آنها باید منتظر واکنش‌های دولت‌های دیگر باشیم. شاید با توجه به تأیید پنتاگون در ادامه کشورهای دیگر و به خصوص قدرت‌های جهانی نیز تأییدات خود از مشاهده و شناسایی یوفوها را منتشر کنند و یا در عملی کاملاً مغایر با اقدام آمریکایی‌ها، به صورت کلی نافی قضیه شوند و این داستان را به یک ماجراجویی توسط یانکی‌ها نسبت دهند.





منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار