کد خبر: ۳۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 27
WIFI 6 هنوز در مراحل اولیه عرضه عمومی و فراگیرشدن است. در حال حاضر تنها تعداد محدودی از روترها از آخرین استانداردهای WIFI 6 پشتیبانی می‌کنند و این استانداردها نیز هر روز در حال تغییر هستند. در همین حین شاهد انتشار خبر آغاز توسعه WIFI 7 هستیم.
به گزارش آی تابناک : WIFI 6 هنوز در مراحل اولیه عرضه عمومی و فراگیرشدن است. در حال حاضر تنها تعداد محدودی از روترها از آخرین استانداردهای WIFI 6 پشتیبانی می‌کنند و این استانداردها نیز هر روز در حال تغییر هستند. در همین حین شاهد انتشار خبر آغاز توسعه WIFI 7 هستیم.

آنطور که پیداست سرعت انتقال فایل بر بستر WIFI 7 حداکثر به 30 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که در مقایسه با مقدار 9.6 گیگابیت بر ثانیه‌ای WIFI 6، بیش از سه برابر سریع‌تر است.

وای فای 6، در مقایسه با استاندارد فراگیر فعلی WIFI (نسل پنجم یا همان 802.11 ac) نه تنها 40 درصد سریع‌تر است، بلکه مصرف انرژی کمتری نیز دارد. روتر‌هایی که از پورتکل WIFI 6 استفاده می‌کنند، از اتصال همزمان دستگاه‌های بیشتری پشتیبانی‌کنند.

علاوه براین، این دستگاه‌ها از پروتکل امنیتی WP3 پشتیبانی می‌کنند که کرک کردن آن حتی برای حرفه‌ای‌ترین هکرها نیز امری دشوار است. با توجه به جمیع موارد گفته شده، می‌توان WIFI 6 را با تکنولوژی فعلی، «عالی» خطاب کرد.

با این حال، وجود WIFI 7 همچنان ضرورت دارد. استاندارد 802.11 پیوسته در حال تغییر است. تکنولوژی MU-MIMO امکان فعالیت همزمان 8 دیتا استریم به صورت همزمان را در اختیار وای فای 6 گذاشت. از این بُعد، وای فای 7 مجهز به تکنولوژی CMU-MIMO خواهد بود که این مقدار را دو برابر خواهد کرد. از طرف دیگر وای فای 7 پشتیبانی از3 فرکانس 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز را فراهم خواهد کرد. همگی این 3 فرکانس به صورت همزمان نیز در وای فای 7 قابل استفاده خواهد بود.

وای فای 6 در حال حاضر از مدولاسیون سینگال 1024-QAM استفاده می‌‌کند و WIFI 7 بر پایه استاندارد 802.11 به متد مدولاسیون سیگنال 4096-QAM ارتقا پیدا خواهد کرد. چنین ارتقایی می‌تواند زمینه دستیابی به سرعت‌های به مراتب بالاتر حتی تا سقف 30 گیگابیت در ثانیه را فراهم کند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار