کد خبر: ۳۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 23
Epic Games توسعه دهنده یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال تاریخ در نهایت تصمیم گرفته تا با گوگل آشتی کند و در نتیجه آن بالاخره فورتنایت در گوگل پلی استور برای دانلود در دسترس قرار گرفت.
به گزارش آی تابناک : Epic Games توسعه دهنده یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال تاریخ در نهایت تصمیم گرفته تا با گوگل آشتی کند و در نتیجه آن بالاخره فورتنایت در گوگل پلی استور برای دانلود در دسترس قرار گرفت. اپیک گیمز پیش از این به دلیل آنکه قصد نداشت سهم 30 درصدی گوگل از درآمد بازی و خریدهای درون برنامه‌ای را به آنها بدهد، تصمیم گرفت تا Fortnite را در گوگل پلی استور منتشر نکند.


اپیک گیمز در حدود یک سال و نیم پیش نسخه اندرویدی بازی فورتنایت را منتشر کرد. این بازی از طریق برنامه‌های شخص ثالث و وبسایت Epic قابل نصب و دانلود بود. همانطور که پیش‌تر گفته شد این توسعه دهنده تمایلی به اشتراک سود بازی خود با گوگل در صورت قرار دادن فورتنایت در پلی استور نداشت و پس از آنکه نتوانست با رقمی کمتر از 30 درصد با گوگل به توافق برسد، تصمیم گرفت تا این بازی را به صورت مستقل عرضه کند.

اپیک همواره نسبت به درصد بالایی که اپل و گوگل به دلیل قرار دادن برنامه در مارکت‌های خود و خریدهای درون برنامه‌ای دریافت می‌کنند، معترض بوده است. با این حال، رضایت داده بود تا بازی محبوب خود، Fortnite را در اپ استور منتشر کند. اما گوگل همواره تلاش می‌کند تا استور‌های غیر از استور خود را غیر ایده‌ال و ناامن جلوه دهد. این موضوع شرایط سختی برای توسعه دهندگانی که تصمیم بگیرند برنامه خود را در مارکتی به غیر از گوگل پلی ارائه کنند، رقم می‌زند. ادعای وجود آسیب‌پذیری امنیتی در آنها و حتی بلاک کردن نرم‌افزارها توسط Google Play Protect از عواقب احتمالی این برنامه‌ها است.

فورتنایت در گوگل پلی استور

احتمالاً مسائلی این چنینی باعث شد تا اپیک گیمز در نهایت تسلیم گوگل شود و بازی محبوب خود را از طریق Play Store برای دانلود در اختیار کاربران اندرویدی قرار دهد. آنها هنوز هم معتقدند که سهم 30 درصدی برای گوگل زیاد است و امیدوارند که در آینده با کاهش آن توسط گوگل، درآمد بیشتری از برنامه‌ها به سازندگان آنها اختصاص پیدا کند.

اما اگر از طرفداران بازی‌های بتل رویال هستید و تا امروز تجربه بازی Fortnite در گوشی اندرویدی خود بدست نیاورده‌اید، می‌توانید از طریق لینک زیر فورتنایت را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

دانلود از گوگل پلی




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار