کد خبر: ۳۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 22
آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که از یک گوشی اندروید قدیمی که بلااستفاده در گوشه‌ای مشغول خاک خوردن است، چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟ در این مطلب قصد داریم تا طرز استفاده از این دستگاه‌های قدیمی به عنوان مانیتور عملکرد سیستم در کامپیوتر شخصی را با هم بررسی کنیم.
به گزارش آی تابناک : آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که از یک گوشی اندروید قدیمی که بلااستفاده در گوشه‌ای مشغول خاک خوردن است، چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟ در این مطلب قصد داریم تا طرز استفاده از این دستگاه‌های قدیمی به عنوان مانیتور عملکرد سیستم در کامپیوتر شخصی را با هم بررسی کنیم.

نمایشگرهای این چنینی قادرند تا مشخصات دقیق سخت افزار‌های یک PC را در لحظه به نمایش بگذارند. روندی که در حال حاضر امکان دسترسی به آن در نمایشگر اصلی کامپیوتر و از طریق نرم‌افزارهای گوناگون نیز ممکن است. اما برای خیلی‌ها نمایش این اطلاعات روی صفحه هنگام بازی یا کار می‌تواند ناخوشایند باشد. از این رو وجود یک نمایشگر جداگانه بسیار مفید واقع خواهد شد. نمایش اطلاعاتی از قبیل میزان فشار وارد بر روی پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی و دمای آن‌ها و حتی سرعت چرخش فن‌های سیستم از جمله اعداد و ارقامی هستند که با این روش‌ها در دسترس قرار می‌گیرند.

مانیتور عملکرد سیستم با گوشی اندرویدی

یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit با استفاده از یک گوشی قدیمی اندرویدی توانسته آن را به عنوان نمایشگر جداگانه ای برای نمایش مشخصات فنی سیستم به کار بگیرد. این روش از این رو حائز اهمیت است که نه تنها نیاز به خرید یک مانیتور جداگانه از بین می‌رود، بلکه استفاده مفید برای یک دستگاه قدیمی نیز به وجود آمده است.

 کاربر مذکور با نام کاربری div2691، در پستی که در شبکه اجتماعی ردیت منتشر کرده بود، توضیح داده که چگونه با استفاده از گوشی اندرویدی قدیمی خود و دانلود نرم‌افزار Remote System Monitorاز گوگل پلی استور و سینک کردن آن با نرم‌افزار مرتبطی که باید بر روی PC مورد نظر نصب شود، آن را تبدیل به مانیتوری برای رصد اطلاعات سخت افزاری سیستم خود کند. تنها کاری که پس از نصب دو نرم افزار مذکور روی دستگاه‌ها باید انجام داد اتصال هر دوی آنها به یک شبکه وایفای است.

مانیتور عملکرد سیستم با گوشی اندرویدی

نکاتی که قبل از تست این روش باید بدانید

ایرادی که می‌توان به این روش گرفت این است که نرم‌افزار اندرویدی مورد نظر در نسخه رایگان خود به نمایش تبلیغات می‌پردازد اما قابلیت حذف تبلیغات این نرم‌افزار نیز با کمک نقدی به توسعه دهندگان آن از طریق خود نرم افزار امکان پذیر است. این کاربر با استعداد با قرار دادن گوشی خود داخل کیس کامپیوتر علاوه بر اضافه کردن نمای جذابی به سیستم، قادر است تا هر لحظه عملکرد کامپیوتر خود را در شرایط مختلف زیر نظر داشته باشد.

البته کاربران دیگری در همین پست به نکات مهمی درباره این روش اشاره کردند که مهمترین آنها گرم شدن گوشی در نتیجه روشن بودن مداوم صفحه و حتی شارژ مداوم و احتمال داغ شدن و یا انفجار باتری گوشی بود. در واکنش به چنین ایرادات، کاربران مختلف راه‌حل‌های متفاوتی ارائه کردند؛ مانند اتصال کابل شارژ گوشی به یکی از USBهای کامپیوتر مورد نظر و تنظیم زمان روشن بودن صفحه نمایش در بازه زمانی کوتاه که باعث می‌شود گوشی تنها زمانی کامپیوتر روشن باشد، در حال شارژ باشد. در نتیجه امکان داغ شدن بیش از حد آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. البته باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که امکان استفاده از پورت‌های USB به عنوان شارژر هنگام خاموش بودن کامپیوتر را باید از طریق منوی بایوس غیر فعال کرده باشید.





منبع : سخت افزار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار