اگر شما دارنده یکی از گوشیهای برندهای نوکیا، سامسونگ، موتورولا یا هواوی باشید دیگر لازم نیست نگرانی از بابت خدمات محصولات خود که طی این مدت خراب میشوند داشته باشید.
در واقع بسیاری از شرکتهای تولیدکننده گوشی هوشمند به صورت رسمی اعلام کردهاند که مشتریان این برندها پس از اتمام گارانتی قانونی دستگاههای خود که در بازه 15 مارس تا 15 می (25 اسفند 98 تا 27 فروردین 99) که اتفاق افتاده است میتوانند تا دو ماه اضافه بر سازمان خدمات گارانتی را دریافت کنند و برای تمدید این زمان نیازی به مراجعه به مراکز خدماتی این شرکتها نیست.
این شرکتها هدف خود از تمدید زمان گارانتی را ممانعت از خروج کاربران از منزل به سبب تمدید گارانتی دستگاه و یا خرید خدمات تعمیر و یا ابزارهای جانبی اعلام کردهاند.
در عین حال در بسیاری از کشورها، شرکتها از خدمات دریافت محصول در محل زندگی کاربر نیز خبر دادهاند. این بدان معنی است که اگر گوشی شما در منزل دچار ایراد شود با تماس با مرکز خدمات شرکت مربوطه میتوانید تقاضای خدمات در محل داشته باشید. در این حالت مرکز خدمات با ارسال پیکی دستگاه شما را دریافت کرده و پس از رفع ایراد در مرکز خدمات خود آن را توسط همان پیک به دستتنان خواهد رساند.
در این زمینه شرکتها گوگل و مایکروسافت نیز در برخی خدمات خود این شرایط را ایجاد کردهاند و با ارتقای نرمافزاری خدمات خود شرایط را برای افزایش زمان گارانتی دستگاهها فراهم کردهاند.
در کشور ما نیز تا به امروز چند شرکت ارائه دهنده خدمات اعلام آمادگی کردهاند که سرویس دریافت دستگاه، انجام امور تعمیری مورد نظر و سپس عودت آن با استفاده از پیکها را انجام دهند که بهتر است برای شناسایی این خدمت به وبسایت شرکت ارائه دهنده خدمات دستگاه خود مراجعه نمایید.
منبع : شهر سخت افزار