کد خبر: ۳۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 22
دقایقی پیش منابع خبری از پرتاب موفق نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران خبر دادند. این پرتاب در راستای حضور نظامی ایران در فضا صورت گرفته است.
به گزارش آی تابناک : دقایقی پیش منابع خبری از پرتاب موفق نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران خبر دادند. این پرتاب در راستای حضور نظامی ایران در فضا صورت گرفته است.

 

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی صبح امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه موفق به پرتاب اولین ماهواره نظامی خود به فضا خبر داد.

این ماهواره که نور نام دارد با استفاده از ماهواره‌بر دو مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفته است.

در این راستا بیانیه سپاه پاسداران به شرح زیر اعلام شده است:

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود.

همچنین این رسانه اعلام نموده که اخبار تکمیلی در مورد این پرتاب متعاقباً اعلام خواهد شد.

با توجه به این پرتاب باید از این به بعد ایران را نیز در جمع کشورهای بزرگ دنیا که در فضا نیز حضور نظامی دارند جای داد. این ماهواره‌ها می‌توانند در موارد بسیار متعددی مانند عکسبرداری نظامی، بررسی تحرکات و کسب اطلاعات به کار می‌روند و لازمه کسب آگاهی از موقعیت‌های استراتژیک و اهداف مد نظر نهاد نظامی مرتبط می‌باشد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار