کد خبر: ۳۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 22
این اولین باری نیست که هوآوی از تصاویر گرفته شده با دوربین‌های عکاسی برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت یک بار دیگر از نمونه تصاویر دوربین DSLR استفاده کرده و این بار هم ماجرا با عذرخواهی هوآوی همراه بود.
به گزارش آی تابناک : این اولین باری نیست که هوآوی از تصاویر گرفته شده با دوربین‌های عکاسی برای گوشی‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت یک بار دیگر از نمونه تصاویر دوربین DSLR استفاده کرده و این بار هم ماجرا با عذرخواهی هوآوی همراه بود.

هوآوی به تازگی یک مسابقه عکاسی در شبکه اجتماعی Weibo آغاز کرده است. برای تبلیغ این مسابقه آنها ویدیویی از چند تصویر خیره‌کننده را به اشتراک گذاشته‌اند. هوآوی ادعا کرده است که این تصاویر  باگوشی‌های این شرکت ثبت شده‌اند. اما در واقع وبسایت South China Morning Post اعلام کرده است که یکی از این عکس‌ها با دوربین DSLR سه هزار دلاری D850 نیکون ثبت شده است.

این عکس جنجالی توسط کاربری به نام Jamie-hua در Weibo کشف شد. او پس از تماشای ویدیو به خاطر آورد که این عکس را پیش از این نیز دیده است، بعد از کمی جستجو او عکس مورد نظر خود را در پلتفرم عکاسی 500px پیدا کرد. منبع این عکس به وضوح اعلام کرده است که تصویر مورد نظر با دوربین نیکون گرفته شده و اطلاعات EXIF آن نیز این موضوع را تایید می‌کند.

عذرخواهی هوآوی برای استفاده از تصاویر دوربین DSLR به جای گوشی‌هایش

عذرخواهی هوآوی پس از لو رفتن ماجرا

 پس از آن که مشخص شد این عکس با گوشی‌های هوآوی گرفته نشده، این شرکت ضمن عذرخواهی، اعلام کرد که ادیتور به اشتباه این عکس را را در ویدئوی تبلیغاتی با توضیح ” taken by Huawei phones” قرار داده است. هوآوی همچنین از این کاربر ویبو به دلیل کشف این موضوع تشکر کرد. آنها در نهایت ویدیو جدیدی جایگزین کردند و اعلام کردند که در آینده بیشتر مراقب خواهند بود تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

متأسفانه این اولین بار نیست که هوآوی دست به چنین کاری می‌زند. در گذشته نیز حداقل سه بار این اتفاق رخ داده است. در آخرین بار این کمپانی مجموعه ای از عکس‌ها را در Weibo به اشتراک گذاشت اعلام کرد آنها با گوشی‌های سری P30 ثبت شده‌اند. پس از آن که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت شرکت اعتراف کرد که محتوای تبلیغاتی آن‌ها تماماً با گوشی‌های مذکور ثبت نشده است.

هوآوی در گوشی‌های پرچمدار خود از دوربین‌های بسیار خوبی استفاده می‌کند و حتی این دوربین‌ها را می‌توان بهترین‌ها در صنعت گوشی‌های هوشمند دانست. با این حال مشخص نیست که این شرکت واقعا چرا و با چه هدفی دست به چنین حرکتی می‌زندچرا که آنها برای اثبات بهترین بودن دوربین‌های گوشی‌های خود، نیازی به عکس‌های جعلی ندارد و با این کار تنها به شهرت آنها آسیب وارد خواهد شد.




منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار