کد خبر: ۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 22
بهبود همیشه در دنیای تلفن‌های همراه وجود داشته و هیچ کس نمی‌تواند این موضوع را انکار کند. حتی با وجود تازه بودن تکنولوژی‌های استفاده شده بر روی دستگاه‌های تاشو، ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا هیجانات دستگاه‌های تاشوی خود را بالاتر از سال‌های قبل کند.
به گزارش آی تابناک : بهبود همیشه در دنیای تلفن‌های همراه وجود داشته و هیچ کس نمی‌تواند این موضوع را انکار کند. حتی با وجود تازه بودن تکنولوژی‌های استفاده شده بر روی دستگاه‌های تاشو، ظاهرا سامسونگ قصد دارد تا هیجانات دستگاه‌های تاشوی خود را بالاتر از سال‌های قبل کند. مشخصات گلکسی فولد 2 نیز یکی از مواردی است که ظاهرا سامسونگ امسال یا سال آینده قصد دارد تا با آن کاربران و طرفداران خود را شوکه کند.

اولین نسل دستگاه‌های فولد سامسونگ دارای ایرادات کوچک و بزرگی بود که باعث شد سامسونگ در چند ماه اول عرضه به اجبار دست به تعمیر کامل دستگاه‌های فولد کند و عرضه کامل آن را با تاخیر به انجام برساند. نمایشگر گلکسی فولد یک نمایشگر 7.3 اینچی با رزولوشن 2152×1536 بود اما یکی از نقاط ضعف این دستگاه، نرخ بروزرسانی 60 هرتز نمایشگر آن بود که برای یک دستگاه با قیمت نزدیک به هزار پانصد دلار نقطه ضعف بالایی محسوب می‌شد.

اما این نقطه ضعف امسال قرار است به طور کامل از روی گلکسی فولد 2 برداشته شود و بنابر شایعات سامسونگ درحال بررسی نمایشگر 120 هرتز برای این دستگاه است. همچنین رزولوشن دستگاه مقدای افزایش داشته و به رقم 1689×2213 رسیده است. البته این افزایش رزولوشن باعث نشده است که مقدار پیکسل‌های نمایشگر این دستگاه افزایش پیدا کند و به طور کلی گلکسی فولد 2 مقدار مشابه نسبت به نسل اولیه خود خواهد داشت.

یکی از مواردی که به طور صد درصد در گلکسی فولد 2 از بین خواهد رفت، حاشیه گوشه نمایشگر داخلی این موبایل برای قرار گرفتن دوربین سلفی و سنسور‌های دستگاه است. حاشیه کناری دستگاه جای خود را به hole-punch خواهد داد و گلکسی فولد 2 نیز همانند Galaxy Z Flip از حفره‌ای کنار نمایشگر خود برخوردار خواهد بود. اگرچه هنوز مشخص نیست که دوربین این دستگاه در کدام قسمت از نمایشگر قرار بگیرد اما با توجه به طراحی گلکسی فولد، به احتمال زیاد شاهد حضور دوربین سلفی در گوشه کناری باشیم.

با رونمایی سامسونگ از گلکسی زد فلیپ این کمپانی اعلام کرد که از UTG یا Ulta Thin Glass برای ساخت نمایشگر دستگاه استفاده کرده است. با وجود همه این موارد باز هم شاهد استفاده از پلاستیک بر روی بخش سطحی نمایشگر گلکسی زد فلیپ بودیم. اما در کالبد شکافی این موبایل مشخص شد که سامسونگ از شیشه در بخش زیری نمایشگر استفاده کرده است و برای محافظت از دستگاه راهی به جز استفاده از پلاستیک نداشته است. اما به احتمال زیاد این موضوع با رونمایی از گلکسی فولد 2 تغییر کند و شاید در این دستگاه شاهد استفاده سامسونگ از شیشه بر روی بخش سطحی نمایشگر داخلی نیز باشیم. نمایشگر بیرونی گلکسی فولد 2 نیز دچار بروزرسانی‌های زیادی شده است و از سایز 4.6 اینچ به 6.23 اینچ صعود کرده است. همچنین رزولوشن این نمایشگر 2267×819 می‌باشد اما خبری از نرخ بروزرسانی 90 یا 120 هرتز برای این پنل نیست. یک دوربین سلفی دیگر نیز در نمایشگر بیرونی دستگاه به صورت hole-punch حضور خواهد داشت.

یکی دیگر از مشخصات گلکسی فولد 2 ، حضور قلم S-Pen است. با توجه به بزرگ بودن سایز نمایشگر دستگاه حضور این قلم حیاتی می‌باشد. همچنین با توجه به اینکه گلکسی فولد 2 به نوعی حکم تبلت را برای خریداران آن بازی می‌کند، حضور قلم S-Pen می‌تواند تاثیر زیادی برای طراحان گرافیکی که قصد خرید این موبایل را داشتند بگذارد.

تمام مشخصات گفته شده توسط Ross Young، مدیر عامل بخش نمایشگر دستگاه‌های سامسونگ به دست خبرگذاری‌ها رسیده است اما با توجه به اینکه این فرد دسترسی مستقیم به مشخصات گلکسی فولد 2 دارد اما تا به الان خبری از ارائه مشخصات بیشتر درمورد Galaxy Fold 2 از Ross Young نشده است.





منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار