کد خبر: ۳۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 19
بر پایه جدیدترین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون نزدیک به 250 هزار سیم کارت شخصی به دلیل ایجاد مزاحمت پیامکی مسدود شده‌اند. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.
به گزارش آی تابناک : بر پایه جدیدترین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکنون نزدیک به 250 هزار سیم کارت شخصی به دلیل ایجاد مزاحمت پیامکی مسدود شده‌اند. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

احتمالاً می دانید مشترکین اپراتورهای همراه می‌توانند شماره پیامک‌های تبلیغاتی و هرگونه مزاحمت را به سامانه کد دستوری #۸۰۰* یا سامانه ۱۹۵ اعلام کنند تا آن شماره مسدود می‌شود. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی آزار دهنده از طریق سیم کارت‌های شخصی زمانی شدت گرفت که سر شماره های تبلیغاتی مسدود شدند و کسب و کارها به خطوط شخصی روی آورند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه اندازی سامانه 195، به جنگ با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سیم کارت‌های شخصی رفت.

جالب اینکه شماره‌های شخصی که اقدام به فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند تنها به واسطه گزارش‌های مردمی شناسایی نمی‌شوند و ظاهراً سیم کارت‌هایی که مبادرت به ارسال انبوه پیامک می‌کنند، به طور خودکار شناسایی و مسدود می‌شوند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور مستمر تعداد سیم کارت‌هایی که به دلیل ایجاد مزاحمت پیامکی مسدود شده‌اند را اعلام می‌کند. بر پایه اعلام همین سازمان، تا 30 فروردین تعداد ۲۴۹ هزار و ۵۲۷ خط شخصی به دلیل ایجاد مزاحمت پیامکی قطع شده است.

مشترکین تلفن همراه می‌توانند مزاحمت‌های پیامکی و تبلیغات با خطوط شخصی را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند تا به آن رسیدگی شود.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار