کد خبر: ۳۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 18
بر پایه تازه‌ترین رکورد افشا شده، ممکن است کارایی پردازنده‌های گرافیکی مجتمع جدید Xe اینتل با پردازنده‌های گرافیکی AMD Vega برابری کند و شاهد جهش کارایی چشمگیر نسبت به نسل فعلی اینتل باشیم.
به گزارش آی تابناک : بر پایه تازه‌ترین رکورد افشا شده، ممکن است کارایی پردازنده‌های گرافیکی مجتمع جدید Xe اینتل با پردازنده‌های گرافیکی AMD Vega برابری کند و شاهد جهش کارایی چشمگیر نسبت به نسل فعلی اینتل باشیم.

به تازگی یک رکورد 3DMark FireStrike جدید افشا شده است که ظاهراً کارایی یک پردازنده گرافیکی مجتمع بر پایه ریزمعماری جدید Xe  را نشان می‌دهد. این بنچمارک بر روی نمونه اولیه از یک پردازنده لپ تاپ Tiger Lake-U اجرا شده که از یک پردازنده گرافیکی مجتمع Gen12 Xe بهره می‌برد. در صورتی که نتیجه کسب شده را با گرافیک‌های مجتمع Gen11 و Gen9.5 فعلی مقایسه کنیم، نوید افزایش چشمگیر کارایی را می‌دهد.

5dIjSTNmGgZ7irPd.jpg

نمونه مورد بحث یک پردازنده دو هسته‌ای با چهار Tread و یک گرافیک مجتمع نسل دوازدهمی بوده که در بنچمارک 3DMark FireStrike امتیاز نهایی 2,196، امتیاز گرافیک 2,467 و امتیاز فیزیک 6,488 را کسب کرده است. امتیازهای کسب شده قابل مقایسه با Radeon Vega رقیب با هشت CU است.

البته گرافیک مجتمع جدید اینتل ضعیف‌تر از پردازنده گرافیکی مجتمع Picasso رقیب به نظر می‌رسد. جالب اینکه علی رغم تولید با فناوری ساخت 7 نانومتری برای افزایش فرکانس‌ها، الگوریتم بوست بهبود یافته و موتورهای چند رسانه‌ای و خروجی تصویر مُدرن، پردازنده گرافیکی مذبور AMD بر پایه همان ریزمعماری قدیمی Vega است که سه سال از عرضه آن می‌گذرد، هنوز قادر به ارائه کارایی مشابه Gen12 Xe اینتل است که سال 2021 از راه می‌رسد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار