کد خبر: ۳۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 16
مشخصا بایوس یکی از قسمت‌های جذاب و مهم هر مادربردیست، جایی که کاربران می‌توانند بسیاری از تنظیمات را دست کاری کرده یا به اورکلاک بپردازند و در واقع چیزی فراتر از سیستم عامل‌ها را تجربه کنند.
به گزارش آی تابناک : مشخصا بایوس یکی از قسمت‌های جذاب و مهم هر مادربردیست، جایی که کاربران می‌توانند بسیاری از تنظیمات را دست کاری کرده یا به اورکلاک بپردازند و در واقع چیزی فراتر از سیستم عامل‌ها را تجربه کنند. قصد داریم نگاهی به MSI Click BIOS 5 داشته باشیم.

بایوس مدرن UEFI یا Unified Extensible Firmware Interface به شکلی طراحی شده تا استفاده از آن آسان باشد. نه تنها Click BIOS 5 این امر را با موفقیت به اتمام رسانده بلکه فرقی نمی‌کند شما از یک مادربرد کلاسیک، پرو، گیمینگ یا اورکلاکینگ MSI استفاده کنید، زیرا همگی از این نوع بایوس بهره مند هستند. پس اجازه دهید ببینیم قابلیت‌های Click BIOS 5 چه نکاتی هستند.

Game Boost

در حالی که برخی گیمرها دوست دارند تا با تنظیمات اورکلاک نیز بازی و بیشتر کارایی را در بازی‌ها تجربه کنند، برخی راه‌های ساده‌تر را ترجیح می‌دهند. راه حل خوب MSI در این زمینه Game Boost است که تنها یک کلید برای افزایش کارایی بدون قدم‌های سنتی و همچنین هر گونه نگرانیست.

نگاهی به MSI Click BIOS 5

A-XMP / XMP

A-XMP و XMP نام‌هایی متفاوت با قابلیت‌ها و نتایج یکسان هستند. در حالی که مادربردهای اینتل پشتیبانی از اورکلاک حافظه را با XMP ممکن می‌کنند، همین امکان در مادربردهای AMD با عنوان A-XMP شناخته می‌شود. این کلید می‌تواند پروفایل اورکلاک ماژول حافظه شما را فعال کند. تنها یک کلیک این امر را ممکن می‌کند. البته در همین حال شما قابلیت‌های دیگری نیز مانند Memory Try It برای دست یابی به تنظیمات بسیار بیشتر حافظه و همچنین Memory Z برای دریافت اطلاعات حافظه را نیز در اختیار خواهید داشت.

نگاهی به MSI Click BIOS 5
نگاهی به MSI Click BIOS 5

M-FLASH

فلش یا نصب بایوس نیاز به اعمال پیچیده‌ای ندارد و M-FLASH این پروسه را برای شما به راحت‌ترین شکل ممکن تغییر خواهد داد. تمام کاری که نیاز است انجام دهید، قرار دادن فایل بایوس درون یک حافظه جانبی (USB Flash) و تنها یک کلیک برای آغاز فرآیند نصب توسط M-FLASH است.

نگاهی به MSI Click BIOS 5

نظارت و کنترل سخت افزار و فن‌ها

نظارت روی سخت افزار بسیار مهم است، بخصوص اگر شما علاقه دارید پیکربندی‌های مختلف یا اورکلاک را تجربه کنید. نگاهی به MSI Click BIOS 5 نشان می‌دهد که کاربران به شکل همزمان قادر هستند روی سخت افزار خود نظارت داشته باشند و تمام مشخصات مورد نیاز را دنبال کنند.

مشخصا سیستم خنک کننده و البته نویز ایجاد شده نیز برای کاربران مهم است. Click BIOS 5 به شما کنترل کاملی روی فن‌ها خواهد داد، شما می‌توانید خنک کنندگی را بهبود بخشید یا برعکس سعی کنید نویز کلی سیستم را کاهش دهید.

نگاهی به MSI Click BIOS 5

Secure Erase Plus

حذف داده‌ها نمی‌تواند تضمین کند که آنها بازیابی نشوند. MSI Secure Erase+ داده‌های شما را از روی حافظه ذخیره سازی به شکل دائمی حذف خواهد کرد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات حساس و مهم خود را بدون هیچ ردپایی حذف کنید.

نگاهی به MSI Click BIOS 5

M.2 GENIE

Click BIOS 5 اجازه می‌دهد تا پیکربندی RAID 0 را با استفاده از چند کلیک روی M.2 SSDهای خود اجرا کنید. RAID 0 پیکربندیست که باعث افزایش کارایی ورودی / خروجی بوسیله گسترش بارگذاری روی دستگاه‌های ذخیره سازی بیشتر می‌شود.

نگاهی به MSI Click BIOS 5

حالت ساده / پیشرفته

زمانی که شما قصد چند تغییر کوتاه در بایوس را داشته باشید بهتر است از حالت ساده استفاده کنید. در غیر این صورت حالت پیشرفته با توجه به تنظیمات مختلف راه کارهای متفاوتی را پیش روی شما قرار می‌دهد. MSI Click BIOS 5 با دو حالت EZ و Advanced همراه است تا هر کاربری را پوشش دهد.

نگاهی به MSI Click BIOS 5

پروفایل‌های اورکلاک

در حالی که شما تلاش می‌کنید تا به بالاترین سطح کارایی و محدودیت در سیستم بدون فدا کردن پایداری بروید، خسته کننده خواهد بود که مقادیر را مدام تنظیم کنید. مادربردهای MSI با پروفایل‌های اورکلاک همراه است تا شما بسته به نیاز خود آنها را تنظیم نموده و با یک کلیک فعال کنید.

نگاهی به MSI Click BIOS 5

مشخصات پردازنده

بررسی مشخصات سخت افزاری باید به ساده‌ترین روش ممکن انجام شود و Click BIOS 5 همین امر را به راحتی فراهم می‌کند. بررسی پردازنده و مقایسه مشخصات آن با مشخصات رسمی باعث می‌شود که متوجه شوید یک محصول اشتباه را تهیه نکرده‌اید.

در کنار هم نگاهی با MSI Click BIOS 5 داشتیم، هر چند که قابلیت‌های این بایوس جذاب به همین جا ختم نمی‌شود و می‌توانید با کاوش در آن به نکات بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار