کد خبر: ۳۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 16
اپل بالاخره از آیفون SE جدید رونمایی کرد تا کاربرانی که بودجه هزار دلاری برای خرید آیفون 11 پرو یا گلکسی اس 20 را ندارند به سمت خودش جلب کند. میان رده جدید اپل قیمتی برابر با 399 دلار دارد و با نمایشگر 4.7 اینچی به طور قابل توجهی از آیفون 11 و XR کوچک تر است.
به گزارش آی تابناک : اپل بالاخره از آیفون SE جدید رونمایی کرد تا کاربرانی که بودجه هزار دلاری برای خرید آیفون 11 پرو یا گلکسی اس 20 را ندارند به سمت خودش جلب کند. میان رده جدید اپل قیمتی برابر با 399 دلار دارد و با نمایشگر 4.7 اینچی به طور قابل توجهی از آیفون 11 و XR کوچک تر است.

آیفون SE جدید از تاچ آیدی، چیپست سریع A13، دوربین آپگرید شده و شارژ وایرلس بهره می‌برد. آیفون 11 از نمایشگر بزرگ تر 6.1 اینچی و دوربین دوگانه بهره مند است و قابلیت‌های بیشتری که مدل SE از آن بی بهره است را عرضه می‌کند.

میان رده جدید اپل قابلیت‌های چندان جدیدی را ارائه نمی‌کند و بیشتر المان‌های آن از آیفون‌های قبلی مثل آیفون 8 قرض گرفته شده است، البته این گوشی آنقدر تغییرات داشته که بتوان آن را در مقایسه با آیفون 11 یک گوشی واقعا جدید به حساب آورد.

آیفون SE بدنه شیشه‌ای و آلومینیومی دارد. برای مقایسه در بدنه آیفون 11 از آلومینیوم آنودایز شده که مقاومت بیشتری دارد استفاده شده. جنس بدنه آیفون 11 پرو و پرو مکس نیز از فولاد ضد زنگ است.

آیفون SE جدید گواهی IP67 را داشته و نسبت به آیفون 11 با گواهی IP68 مقاومت نسبتاً کمتری در برابر گرد و غبار و آب دارد. آیفون 11 تا عمق دو متری در برابر نفوذ آب مقاوم است ولی آیفون SE فقط یک متر می‌تواند مقاومت کند.

اپل به طور بحث برانگیزی دکمه تاچ آیدی را از آیفون X حذف کرد اما حالا شاهد بازگشت دوباره آن با آیفون SE هستیم. بنابراین به جای فیس آیدی که در آیفون 11 وجود دارد، باید از این قابلیت برای باز کردن قفل گوشی، دسترسی به پسوردها، تأیید دانلودهای اپ استور و پرداخت‌های اپل پی استفاده کرد.

آیفون SE از یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 (مشابه آیفون XR) برخوردار است. آیفون 11 اما از دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.8 و دوربین فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد که آن را برای عکسبرداری به گزینه بهتری تبدیل می‌کند.

آیفون SE دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی دارد اما در پنل جلویی آیفون 11 دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth تعبیه شده و این یعنی خبری از پشتیبانی از انیموجی یا فیس آیدی در میان رده جدید اپل نیست.

البته برخی قابلیت‌های پریمیوم عکسبرداری به آیفون SE هم آمده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تشخیص پلک زدن، تنظیم خودکار بالانس سفیدی، بهبود فوکوس خودکار در محیط‌های کم نور و کاهش نویز اشاره کرد.

آیفون SE از قابلیت Smart HDR بهره مند بوده و توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد و لرزگشیر اپتیکال و فیلمبرداری فوق آهسته را به ارمغان می‌آورد. آیفون SE درست مثل آیفون 11 از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند.

اپل می‌گوید طول عمر باتری آیفون SE مشابه آیفون 8 است، بنابراین طبیعتاً در مقایسه با آیفون 11 شارژدهی کمتری خواهد داشت. آیفون 8 با یک بار شارژ 9 ساعت و 54 دقیقه روشن ماند و آیفون 11 11 ساعت و 20 دقیقه دوام آورد.

بزرگ ترین تغییر در بحث قیمت دیده می‌شود. آیفون SE (مدل 64 گیگابایتی) با قیمت 399 دلار به بازار عرضه می‌شود و نسبت به آیفون 11 (با قیمت 699 دلار) حدوداً 300 دلار قیمت کمتری دارد.

وقتی آیفون 11 را با آیفون SE مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم اپل تلاش زیادی کرده تا برخی قابلیت‌های مدل پرچمدار را به میان رده جدیدش بیاورد. مثلاً این گوشی مثل آیفون 11 از چیپست A13 بایونیک بهره می‌برد.

اپل معمولاً در مورد حافظه رم آیفون‌ها صحبت نمی‌کند ولی کالبدشکافی‌ها نشان داده‌اند که آیفون 11 از رم 4 گیگابایتی برخوردار است. برای آگاهی از رم آیفون SE، باید کمی بیشتر منتظر بمانیم.

با اینکه آیفون SE توانایی تبدیل شدن به بهترین گوشی ارزان بازار را دارد، اما آیفون 11 در مجموع گوشی قدرتمندتری است و مقاومت بیشتر، دوربین بهتر، فیس آیدی و باتری بهتر را ارائه می‌کند. با این وجود آیفون SE جدید با تراشه A13 بایونیک و قیمت 399 دلاری، گزینه مناسبی خواهد بود.

جدول مقایسه ای مشخصات

مدل

آیفون 11 پرو مکسآیفون 11 پروآیفون 11

آیفون SE 2020

قیمت

۱۰۹۹/۱۲۴۹/۱۴۴۹ دلار۹۹۹/۱۱۴۹/۱۳۴۹ دلار۶۹۹/۷۴۹/۸۴۹ دلار۳۹۹/۴۹۹/۵۴۹ دلار

نمایشگر

۶.۵ اینچی

سوپر رتینا XDR OLED

 

۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ پیکسل

۵.۸ اینچی

سوپر رتینا XDR OLED

۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل

۶.۱ اینچی

لیکوئید رتینا HD LCD

۱۷۹۲ در ۸۲۸

۴.۷ اینچی
رتینا HD LCD۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل

باتری

تا ۱۸ ساعت با پخش ویدیوتا ۱۸ ساعت با پخش ویدیوتا ۱۷ ساعت با پخش ویدیوتا ۱۳ ساعت با پخش ویدیو

حافظه داخلی

۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت۶۴/۲۵۶/ ۵۱۲ گیگابایت۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت

حافظه اکسترنال

نداردنداردنداردندارد

دوربین اصلی

سه گانه

اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف  f/2.4

 

واید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف f/1.8

 

تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف

سه گانه

اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف  f/2.4

 

واید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف f/1.8

 

تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف f/2.0

 

دوگانه

اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با  ضریب افf/2.4

 

واید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف f/1.8

 

12MP, f/1.8

 

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی۱۲ مگاپیکسلی۷ مگاپیکسلی

چیپست

Apple A13 Bionic

 

Apple A13 Bionic

 

Apple A13 Bionic

 

Apple A13 Bionic

 

رم

۴ گیگابایت۴ گیگابایت۴ گیگابایت۴ گیگابایت

NFC

دارددارددارددارد

بلوتوث

ورژن ۵ورژن ۵ورژن ۵ورژن ۵

 

منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار